O kolorach, genderach i głęboko ukrytych emocjach

Ostatnia aktualizacja: 29.09.2020 08:09
W audycji pojawiła się muzyka Ewy Trębacz, Huberta Zemlera i Żanety Rydzewskiej; wśród wykonawców zaś: Adam Bałdych, NFM Orkiestra Leopoldinum i Chopin University Modern Ensemble.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: posztos/shutterstock

Posłuchaj
114:14 2020_09_28 23_00_48_PR2_Nocna_strefa.mp3 O kolorach, genderach i głęboko ukrytych emocjach (Nocna strefa/Dwójka)

Tegoroczna Warszawska Jesień nie zainspirowała mnie do rozważań na temat języka, co nie znaczy, że nie była inspirująca. Szczegóły zaprezentowałam w poniedziałkowej "Nocnej strefie".

Przypomniałam też kłapanie wielkiego ptasiego dzioba - czyli brzmienia fletu Paetzolda w rękach Anny Petrini i postradziecką scenę muzyki improwizowanej (Alexey Lapin i Yury Yaremchuk).

Zapraszała Ewa Szczecińska.

***

Tytuł audycji: Nocna strefa

Data emisji: 28.09.2020

Godzina emisji: 23.00


Czytaj także

Warszawska Jesień. Jerzy Kornowicz: język i muzyka mają kierunek intencjonalny

Ostatnia aktualizacja: 15.09.2020 12:03
- Dążyliśmy do pokazania, że i język, i muzyka mają siłę sprawczą. Chociażby przez pewne intencje, ukierunkowanie jakiegoś przesłania czy wizji świata. W skali lekkości i powagi festiwal jest rozpięty między językową i muzyczną błahością, niefrasobliwością, po prostu urokiem bycia a językiem i muzyką z całą powagą intencji, jakichś tez o świecie, wręcz prób naprawy tego świata - mówił dyrektor 63. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej "Warszawska Jesień".
rozwiń zwiń
Czytaj także

Piotr Tabakiernik i jego skąpane w tęczowych harmoniach dzieło

Ostatnia aktualizacja: 24.09.2020 07:24
W audycji rozmawialiśmy z kompozytorem oraz wysłuchaliśmy fragmentów jego utworu "De Trinitate", który powstał na zamówienie ubiegłorocznego Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej "Warszawska Jesień".
rozwiń zwiń