Silke Eberhard. Saksofon i gayageum w Berlinie

Ostatnia aktualizacja: 18.05.2022 12:09
Bezkompromisowa improwizatorka i intrygująca kompozytorka, która pierwsze muzyczne kroki stawiała w orkiestrze dętej prowadzonej przez ojca. W "Rozmowach improwizowanych" saksofonistka Silke Eberhard opowie o Berlinie z lat 90. i współczesnej berlińskiej scenie.
Silke Eberhard
Silke EberhardFoto: Manuel Miethe/materiały prasowe

W środowej "Nocnej strefie" usłyszeliśmy również o fascynacji koreańskim instrumentem gayageum, a także o tym, jak Silke Eberhard pracowała nad kompozycjami Erica Dolphy’ego i podczas kwerendy w amerykańskich archiwach odnalazła jego kompozycję dotychczas uważaną za niedokończoną.

Zabrzmiała rozmowa oraz muzyka Silke Eberhard, w tym materiału z najnowszej płyty jej zespołu Potsa Lotsa zatytułowanej "Gaya".

W drugiej części słuchaliśmy nowych płyt, zagrają między innymi: El Topo (Łukasz Marciniak, Alan Kapołka, Kamil Guźniczak), Sundial (Wojciech Jachna, Grzegorz Tarwid, Krzysztof Szmańda), Mary Halvorson, John Scofield, Sławek Pezda i Mateusz Gawęda.

***

Zapraszamy do słuchania 2-godzinnego pasma autorskiego, w którym przemierzać będziemy rejony muzycznej awangardy, eksperymentu, jazzu, improwizacji, rocka, nietypowego popu i muzyki z najdalszych zakątków świata

Była to też okazja do sięgnięcia po nagrania (także koncertowe!) z ostatnich miesięcy, na które nie starczyło czasu wiosną, oraz płyty i zjawiska zapomniane.

W podróż w nieznane zabierają Państwa dziennikarze bacznie obserwujący współczesną scenę.


Posłuchaj
116:05 2022_05_18 23_00_25_PR2_Nocna_strefa.mp3 Silke Eberhard. Saksofon i gayageum w Berlinie (Nocna strefa/Dwójka)

 

***

Tytuł audycji: Nocna strefa

Prowadzili: Janusz Jabłoński i Tomasz Gregorczyk

Data emisji: 18.05.2022

Godzina emisji: 23.00

Czytaj także

Marek Pospieszalski i album "Polish Composers of the 20th Century"

Ostatnia aktualizacja: 06.04.2022 12:00
Marek Pospieszalski z zespołem gra polskich kompozytorów XX wieku. Robi to w sposób wyjątkowy i dlatego pytań wokół tego przedsięwzięcia jest wiele: dlaczego saksofonista wybrał takich twórców jak Panufnik czy Szalonek, a nie Penderecki czy Kilar? Dlaczego nie korzystał w zasadzie z oryginalnych partytur? Co kryło się w zamyśle, aby nagrań dokonać w klubie - krakowskiej Alchemii?
rozwiń zwiń
Czytaj także

Antoni Gralak autobiograficznie

Ostatnia aktualizacja: 21.04.2022 11:39
Gościem tego wydania "Nocnej strefy" był Antoni Gralak. Trębacz legendarnego Tie Breaka i twórca nie mniej legendarnego Graala opowiedział o swojej autobiograficznej książce "Pomiędzy".
rozwiń zwiń