Logo Polskiego Radia
Polskie Radio

Tylko do 25 stycznia abonament RTV w promocji!

polskieradio.pl
Marlena Borawska 22.01.2013
W roku 2013 miesięczna opłata za odbiornik telewizyjny i radiofoniczny wynosi 18,65 zł.
Tylko do 25 stycznia abonament RTV w promocji
foto: Glow Images/East News

Osoby, które do 25 stycznia, opłacą amonament za cały rok otrzymają 10 procent bonifikaty. Po uwzględnieniu zniżki koszt roczny wynosi 201,40 zł.

Opłaty abonamentowe pobierane są za używanie odbiorników radiowych i telewizyjnych, więc każdy, kto posiada radio lub telewizor, zobowiązany jest do regularnego ich uiszczania.

>>> 31 lipca 2013 telewizja cyfrowa zastąpi w pełni tradycyjną analogową. Poradnik KRRiT - przygotuj się na Telewizję Cyfrową!

Wysokość opłat abonamentowych w roku kalendarzowym 2013 , zgodnie z rozporządzeniem KRRiT z dnia 7 maja 2012 roku (Dz.U.poz.543), wysokości opłat abonamentowych za używanie odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych wynosi:

• za używanie odbiornika radiofonicznego - 5,65 za miesiąc

• za używanie odbiornika telewizyjnego lub telewizyjnego i radiofonicznego - 18,65 zł za miesiąc

Wysokość opłat abonamentowych za używanie odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych, po uwzględnieniu zniżek za ich uiszczanie z góry za okres dłuższy niż miesiąc, wynosi:

- za używanie odbiornika radiofonicznego:

a) 11,00 za dwa miesiące,

b) 16,30 za trzy miesiące,

c) 32,20 za sześć miesięcy,

d) 61,00 za rok,

- za używanie odbiornika telewizyjnego lub telewizyjnego i radiofonicznego:

a) 36,20 za dwa miesiące,

b) 53,70 zł za trzy miesiące,

c) 106,30 za sześć miesięcy,

Opłaty abonamentowe wnosi się za pomocą:

  • blankietów wpłat spersonalizowanych otrzymanych drogą korespondencyjną,
  • standardowych blankietów wpłat na rachunek bankowy, ogólnie dostępnych w placówkach pocztowych.

Opłatę abonamentową uiszcza się z góry do 25. dnia pierwszego miesiąca okresu rozliczeniowego.

Oznacza to, że abonent wnoszący opłatę 25. dnia miesiąca terminowo wywiązuje się z ustawowego obowiązku. Ważny jest dzień, w którym abonent dokonuje płatności, nie zaś dzień, w którym ta płatność wpływa na rachunek bankowy Poczty Polskiej S.A.

W sytuacji, gdy opłata wniesiona przez abonenta 25. dnia miesiąca wpłynie na rachunek 26. lub 27. jednostki Poczty nie mogą naliczać odsetek za zwłokę w jej uiszczeniu.

Opłaty abonamentowe pobiera się za używanie odbiorników radiowych i telewizyjnych w celu umożliwienia realizacji misji publicznej przez jednostki publicznej radiofonii i telewizji.

Rejestracji odbiorników radiowych i telewizyjnych dokonuje się w urzędach pocztowych w ciągu 14 dni od dnia wejścia w ich posiadanie.

Dowodem zarejestrowania odbiornika są:

  • wniosek o rejestrację odbiorników radiofonicznych/telewizyjnych
  • zawiadomienie o nadaniu indywidualnego numeru identyfikacyjnego użytkownikowi odbiorników radiofonicznych/telewizyjnych.

Więcej informacji o rejestracji odbiorników, trybie wnoszenia opłat oraz o ich wysokości znajduje się na stronie Poczty Polskiej: https://rtv.poczta-polska.pl/

Osoby fizyczne uiszczają miesięcznie jedną opłatę (radiową lub radiowo-telewizyjną) niezależnie od liczby używanych odbiorników w gospodarstwie domowym lub w samochodzie.

Jedną opłatę abonamentową niezależnie od liczby używanych odbiorników wnoszą również: publiczne zakłady opieki zdrowotnej, sanatoria, żłobki, publiczne i niepubliczne jednostki organizacyjne systemu oświaty, państwowe i niepaństwowe szkoły wyższe oraz domy pomocy społecznej - w tym samym budynku, zespole budynków lub w samochodach będących w ich używaniu.
Firmy i instytucje wnoszą opłatę abonamentową za każdy używany odbiornik radiowy i telewizyjny.
Osobami uprawnionymi do zwolnienia od opłat abonamentowych są m.in.:

  • osoby, które ukończyły 75 rok życia,
  • osoby zaliczone do I grupy inwalidzkiej,
  • kombatanci będący inwalidami wojennymi lub wojskowymi,
  • osoby, które ukończyły 60 lat i mają prawo do emerytury, której wysokość nie przekracza miesięcznie kwoty 50% przeciętnego wynagrodzenia.

Pełna lista zwolnionych osób >>> Sprawdź

Osoby uprawnione do zwolnienia od opłat abonamentowych, by uzyskać to zwolnienie zobowiązane są do przedstawienia w urzędzie pocztowym dokumentów potwierdzających uprawnienie do zwolnienia oraz oświadczenie ( pobierz wzór oświadczenia ).

Zwolnienie od opłat abonamentowych przysługuje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dopełniono formalności w urzędzie pocztowym.
Zgodnie z ustawą o opłatach abonamentowych Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji na wniosek abonenta-dłużnika, w wyjątkowych sytuacjach, jeżeli przemawiają za tym szczególne względy społeczne lub przypadki losowe, może umorzyć lub rozłożyć na raty zaległości z tytułu abonamentu. Więcej >>>

Formularz kontaktowy w sprawach abonamentowych (kliknij)

/

sortuj
liczba komentarzy: 0
    Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
Abonament bez tajemnic
Kto powinien płacić abonament radiowo-telewizyjny?
Jak zarejestrować odbiornik?
Ile wynosi kara za posiadanie niezarejestrowanego odbiornika?
Ile wynosi opłata za utrzymanie odbiornika radio-telewizyjnego?
W jaki sposób można opłacić abonament?
Czy można opłacić abonament przez Internet?
Czy istnieje możliwość rozłożenia zaległych opłat na raty lub ich umorzenia?
Jak złożyć wniosek o umorzenie lub rozłożenie na raty zaległych opłat za abonament?
Czy jeżeli opłacam telewizję kablową, satelitarną lub platformy cyfrowe muszę płacić również abonament radiowo-telewizyjny?
Kto jest zwolniony z obowiązku płacenia opłat abonamentowych?
Ile wynosi kara za niezarejestrowany odbiornik?
Jakie są terminy płatności abonamentu?
Czy trzeba płacić za popsuty telewizor?
Czy osoba, która ma w domu np. dwa telewizory i trzy radia, musi za każde z tych urządzeń płacić osobny abonament?
Czy trzeba płacić, jeżeli posiada się radio wyłącznie w samochodzie?
Kto powinien płacić za telewizor w wynajmowanym mieszkaniu - właściciel czy najemca?
Jak firmy powinny wnosić opłaty abonamentowe?
Na co przeznaczane są wpływy z abonamentu?
Czy urzędnik zawsze może przeprowadzić kontrolę?
Po co abonament, skoro media publiczne mają wpływy z reklam?
Czym media publiczna różnią się od komercyjnych?