Autorzy badania "Gender Factor", przeprowadzonego przez Mobile Institute, Beauty Management i Glossy Media, wzięli pod lupę trendy zakupowe przedstawicieli obu płci.
Z badania wynika, iż kobiety coraz częściej sięgają po produkty i usługi w powszechnym mniemaniu zarezerwowane dla płci przeciwnej - kupują m.in. samochody, elektronikę czy dobre alkohole.
Tzw. Zosie Samosie to kobiety należące do pokolenia Y
- Konsumentki kupujące w męskich branżach, czyli tzw. Zosie Samosie, to zazwyczaj kobiety należące do pokolenia Y. 75 proc. tej grupy to panie w wieku 25-34 lata. Są fankami podróży, zdrowego stylu życia i zakupów - mówi Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca w agencji badawczej Mobile Institute.
Mężczyźni kupują impulsywnie i polują na okazje
Zmieniają się też zwyczaje zakupowe mężczyzn, zwłaszcza młodych. Kupują impulsywnie i polują na okazje, coraz częściej sugerują się aktualnymi trendami, i są bardzo podatni na promocje.
PAP, awi