Samochodowy design

Ostatnia aktualizacja: 17.03.2011 10:32
Czy robić samochód, który nikogo nie urazi i będzie taki jak chleb z masłem, czyli zupełnie banalny, czy taki, który spolaryzuje opinię i cześć ludzi go znienawidzi ?
Audio

- Czy robić samochód, który nikogo nie urazi i będzie taki jak chleb z masłem, czyli zupełnie banalny, czy taki, który spolaryzuje opinię i cześć ludzi go znienawidzi – tak dylemat obecnych producentów samochodów widzi Piotr Frankowski, redaktor naczelny magazynu „Top Gear”.


Były samochody kanciaste, były opływowe, teraz na topie są naszpikowane światełkami LED. Moda jednak przemija… ale i powraca. Jak bumerang na ryku pojawia się styl retro.  – Na retro można patrzeć różnie. Nie każdy lubi taki dosłowny cytat – mówi Piotr Frankowski.

Nowy Chevrolet Camaro, Dodge Challenger, czy Ford Mustang, w którym zamontowano trójdzielne światła tylne nawiązujące do lat 60., podobają się tylko niektórym . Decydując się na produkcję takich samochodów koncerny  stają przed dylematem: czy wypuszczać odważnie wyglądające modele, które mają taką samą szansę spodobać się, jak i nie, czy produkować „grzeczne pewniaki”, do których nikt nie będzie mógł mieć zarzutu i które będą wybierane dlatego, że są „normalne”.

- Wydaje mi się, że teraz będzie coraz więcej samochodów, które spolaryzują opinię – mówi Piotr Frankowski.

Takiemu trendowi będzie sprzyjał rozwój techniki. Dzięki najnowszym rozwiązaniom coraz częściej i coraz łatwiej producentom będzie wypuszczać na rynek krótkie serie, ale za to bardzo odważnych w swoim designie modeli. Za tym idzie również szansa na obniżenie cen takich „wyjątkowych” pojazdów.

- Salon w Genewie pokazał, że są samochody, które mają dużo koni i jeżdżą bardzo szybko, i wyglądają bardzo dobrze, niekoniecznie muszą kosztować miliony euro – dodaje gość Czwórki.


A czym wyróżniały się pojazdy podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie? Kto jest mistrzem samochodowego designu? Jeśli jesteście ciekawi, posłuchajcie fragmentu audycji „Czwarty Wymiar”. Dźwięk znajduje się w ramce po prawej stronie.


KaW

Czytaj także

Salon Samochodowy w Genewie. 700 marek samochodów, 170 premierowych aut

Ostatnia aktualizacja: 03.03.2011 17:25
Najważniejszym tematem salonu jest ekologia - ponad 40 najnowszych modeli aut to samochody przyjazne środowisku.
rozwiń zwiń