Kreatywny inżynier to nowa funkcja inżyniera, tym razem w obszarze komunikacji marketingowej.
- Bardzo mi się podoba to, że dziś marketerzy poszukują nowych rozwiązań, nowych nośników komunikacji, gdzie inżynierowie mają coś do zaproponowania - mówi Witold Kempa, inżynier kreatywny. - Myślenie inżyniera kreatywnego ma wkraczać w obszary marketingu.
Jako przykład zastosowania inżynierii kreatywnej gość Kuby Marcinowicza podaje London Eye podczas XXX Igrzysk Olimpijskich. Diabelski młyn zmieniał swe kolory w zależności od komentarzy pojawiających się na Twitterze. Pomysł tego prostego projektu zrodził się w głowach kilku inżynierów kreatywnych. Napisano algorytm, który przetwarzał informacje z Twittera - odczytywał czy są pozytywne, czy negatywne. To pozwoliło na odpowiednie podświetlenie London Eye, co dawało informację, że "cały" naród mówi o igrzyskach pozytywnie lub negatywnie.
Jak podkreśla Witold Kempa dziś inżynier kreatywny musi mieć otwarty umysł, najlepiej żeby był współczesnym człowiekiem renesansu. - Chodzi o nowego Leonarda da Vinci.
Kiedy powstała ta dziedzina inżynierii i kto jest najbardziej znanym inżynierem kreatywnym na świecie dowiesz się słuchając załączonej audycji Kuby Marcinowicza "Czwarty Wymiar".
Witold Kępa zaprasza do Katowic, gdzie w dniach 6-7 listopada odbędzie się Festiwal Sztuki i Technologii, na którym inżynierię kreatywną zobaczymy w pełnej krasie.
(pj)