"Lajki" kasy nie dają

Ostatnia aktualizacja: 12.12.2012 17:36
Facebook z dnia na dzień robi się bardziej komercyjny, obrasta w reklamy, ale nieinwazyjne. Firmy walczą o rzesze fanów i "lajki", tymczasem to niewiele daje.
Audio

Użytkownicy Facebooka są zazwyczaj użytkownikami prywatnymi - każdy z tego korzysta i za jego pośrednictwem kontaktuje się ze światem. Obok zwykłych użytkowników stoją duże firmy ze swymi kampaniami reklamowymi. 

- Facebook powoli staje się jedynym nośnikiem reklamowym. Ten portal rośnie w siłę, a konkurencja np. Google +, nie do końca sobie radzi na tym rynku - mówi Małgorzata Skorwider, dyrektor operacyjny ClickAd. - Jeśli chcemy dobrze pokazać się w mediach społecznościowych to mamy do wyboru tylko Facebooka - dodaje.

Swój sukces i dominację Facebook zawdzięcza nieinwazyjnej reklamie. Nie znajdziemy tam popupów, wielkich okien reklamowych czy wyskakujących okienek. Dzięki temu reklama w tym serwisie cieszy się dużą "otwieralnością" i "przyswajalnością".

- "Lajki" bezpośrednio nie przekładają się na zyskowność i to jest podstawowy błąd w myśleniu o kampanii na Facebooku. Wszyscy myślą, że skoro internet sprzedaje, to tak samo szybko sprzedaje Facebook, a to nieprawda - mówi gość Kuby Marcinowicza. - Dziś mówi się już o "żebrolajkach". Wszyscy o nie walczą, ale one nie mają większego znaczenia. Lajki straciły na wartości, liczą się komentarze i ich jakość.

Wiele zmieniło wejście Facebooka na giełdę. Serwis zaczyna obrastać w reklamy. Jak to się dalej potoczy czy użytkownicy na tym skorzystają dowiesz się słuchając załączonej rozmowy z "Czwartego wymiaru".

(pj)


Czytaj także

BBC: reklama na Facebooku? Droga i nieskuteczna

Ostatnia aktualizacja: 13.07.2012 13:04
Firmy, które płacą Facebookowi za zamieszczanie swoich reklam, aby dotrzeć bezpośrednio do użytkowników portalu, prawdopodobnie przepłacają za tę usługę, bo często reklamy trafiają na fałszywe profile.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Wielka czystka na Facebooku. Nagle znikają "lajki"

Ostatnia aktualizacja: 28.09.2012 09:54
Portal społecznościowy zaczął usuwać fałszywe wyniki związane z naciskaniem guzika "Lubię to!". Według ekspertów, może to być akcja wymierzona przeciwko nieuczciwym zabiegom reklamowym.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Top 10 aplikacji na Facebooku

Ostatnia aktualizacja: 23.10.2012 13:41
Wśród najpopularniejszych aplikacji, z których korzystają polscy internauci w słynnym serwisie społecznościowym, pierwsze miejsce należy do programu, który... wyłudza dane i rozsyła spam.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Dzieci ery cyfrowej nie są wcale obyte z siecią

Ostatnia aktualizacja: 11.12.2012 07:15
Wierzą, że jak coś jest w internecie, to na pewno jest prawdą. Nie potrafią rozpoznać reklamy - stwierdza "Gazeta Wyborcza".
rozwiń zwiń