Mikromusic: publiczność na koncertach śpiewa głośniej niż my

Ostatnia aktualizacja: 15.10.2018 15:00
W listopadzie minie rok od premiery szóstego studyjnego albumu zespołu Mikromusic. - O ile krążek "Piękny koniec" i piosenka "Takiego chłopaka" wprowadziły nas na salony, o tyle płyta "Tak mi się nie chce" kompletnie nas pootwierała - opowiada Natalia Grosiak, wokalistka, autorka tekstów i piosenek.
Audio
  • Natalia Grosiak o planach Mikromusic na przyszłość (Stacja Kultura/Czwórka)
Natalia Grosiak z Mikromusic i Damian Sikorski
Natalia Grosiak z Mikromusic i Damian SikorskiFoto: Czwórka/Martyna Ogonek

Natalia Grosiak Moje piosenki, niczym dzieci, wędrują po świecie i czynią różne rzeczy, o których dowiaduję się na koncertach od naszych fanów

Kolejnym singlem promującym to wydawnictwo jest utwór "Pieśni Panny IV", który powstał w oparciu o tekst "Pieśni świętojańskiej o Sobótce" Jana Kochanowskiego. - Ponad rok temu dostaliśmy zaproszenie od Biblioteki Narodowej na organizowane co roku urodziny Jana Kochanowskiego. Za zadanie mieliśmy zinterpretować jedną z cyklu pieśni sobótkowych. Szczególnie upodobaliśmy sobie opowieść Panny IV i postanowiliśmy ją umieścić także na płycie - wspomina Grosiak.

Do utworu powstał teledysk, zrealizowany według pomysłu Natalii Grosiak przez innego reprezentanta muzycznej alternatywnej. Kto w nim wystąpił i jaki będzie następny artystyczny krok zespołu Mikromusic? Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy.  

***

Tytuł audycji: Stacja Kultura

Prowadzi: Kasia Dydo

Materiał przygotował: Damian Sikorski

Data emisji: 15.10.2018

Godzina emisji: 11.15

kul/ac

Czytaj także

Cheap Tobacco - vintage filtrowany przez wszechświat

Ostatnia aktualizacja: 03.10.2018 13:00
- Prace nad materiałem trwały trzy lata, rejestracja w studiu zaledwie tydzień. "Szum" to nasze nowe dziecko, na które warto było tyle czekać - mówią muzycy zespołu Cheap Tobacco.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Karolina Czarnecka: każdym koncertem opowiadam historię

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2018 14:25
Jej album "Solarium 2.0" - promowany singlem "Anaruk" - był kontynuacją opowieści rozpoczętej przez artystkę na debiutanckim krążku "Córka". W październiku Karolina Czarnecka rozpoczyna trasę koncertową promującą to wydawnictwo.
rozwiń zwiń