- Paulina Adamowska jest ilustratorką i projektantką graficzną.
- W swoich pracach wykorzystuje proste, geometryczne kształty, które kontrastują z nieregularnymi teksturami.
- Artystka zaprojektowała identyfikację wizualną Targów Plakatu - Wiosna 2024.
- Impreza odbędzie się 13 kwietnia w Warszawie pod patronatem Czwórki.
Identyfikacja wizualna - co to jest i jak się ją tworzy?
Identyfikacja wizualna to zestaw elementów komunikujących i kształtujących osobowość firmy lub marki. Proces jej tworzenia jest wieloetapowy, a u podstaw leży odpowiedni research. - Kiedy tworzę identyfikację dla konkretnego wydarzenia, szukam w sieci, jak ono wyglądało w poprzedniej edycji. Oglądam zdjęcia i często to one stają się dla mnie inspiracją - opowiada Paulina Adamowska. - Przyglądam się ludziom, ich strojom, temu, czy trzymają coś w rękach, sprawdzam aranżację przestrzeni, szukam charakterystycznych motywów. To wszystko samo układa mi się w głowie, a kiedy pomysł jest gotowy, przechodzę do szkiców.
Pierwsze projekty powstają na kartce przy użyciu ołówka i - jak podkreśla rozmówczyni Kasi Dydo - są czytelne tylko dla artystki. - Nikt więcej nie jest w stanie zrozumieć, o co mi chodzi - śmieje się graficzka i ilustratorka. - Dopiero kiedy przeniosę projekt na tablet, staje się on jasny także dla innych. Zawsze marzyłam, żeby mieć taki profesjonalny szkicownik, ale na razie ciągle rysuję na kartkach, które mam właśnie pod ręką, więc w moim pokoju jest mnóstwo takich odręcznych "notatek".
Jak powstał plakat do wiosennej odsłony Targów Plakatu w Warszawie?
- W przypadku Targów Plakatu to była dość prosta, ale bardzo przyjemna praca. Uczestniczę w nich już od wielu lat, więc nie musiałam robić researchu, żeby sprawdzić, na czym to wszystko polega - opowiada artystka. - Chciałam pokazać Targi z innej strony, więc na plakacie umieściłam kredki, które w pewnym sensie nadal są symbolem rysowania, choć wiele twórczyń i twórców pracuje teraz w digitalu. Dla mnie są one najważniejszym narzędziem w tej pracy i postanowiłam to zaakcentować.
12:22 CZWÓRKA Stacja Kultura - targi plakatu 03.04.2024.mp3 Targi Plakatu - Wiosna 2024 - rozmowa z graficzką Pauliną Adamowską (Stacja Kultura/Czwórka)
Geometria "wyklikana" na touchpadzie
Prace Pauliny Adamowskiej oparte są na prostych, geometrycznych kształtach, które kontrastują z nieregularnymi teksturami. Inspirację czerpie głównie z awangardy XX wieku. - Kiedy zaczęłam robić ilustracje, miałam tylko laptopa, więc wszystkie moje prace były "wyklikane" na touchpadzie. Nie miałam możliwości tworzenia delikatnych kształtów, stąd wzięła się u mnie geometria. Dopiero od kilku miesięcy pracuję na nowym sprzęcie, ale raczej nie zrezygnuję z charakterystycznego już dla mnie stylu - dodaje artystka.
Targi Plakatu 2024 - co w programie?
Targi Plakatu - Wiosna 2024 odbędą się 13 kwietnia 2024 roku w Domu Braci Jabłkowskich w Warszawie. Patronem wydarzenia jest Czwórka. W programie znajdziemy:
- 100 wystawców na kilku piętrach Domu Towarowego Braci Jabłkowskich
- 7 godzin wyjątkowych wrażeń estetycznych, ciekawych spotkań oraz nowych znajomości
- plakaty i gadżety polskich projektantów w super cenach
- nieskończona ilość inspiracji, niespodzianek i niezapomniane wrażenia
Targi Plakatu 2021
Zobacz także:
***
Tytuł audycji: Stacja Kultura
Prowadzi: Kasia Dydo
Gość: Paulina Adamowska (graficzka, autorka identyfikacji wizualnej Targów Plakatu 2024)
Data emisji: 03.04.2024
Godzina emisji: 10.165
kul/wmkor