Pokrojona syrena w lodówce, czyli reklama przyszłości

Ostatnia aktualizacja: 11.10.2011 12:48
Reklama musi sięgać po nowe środki, by przyciągnąć uwagę odbiorców, bowiem stare schematy już się przejadły - mówi Radosław Małkiewicz, ekspert ds. komunikacji marketingowej.
Audio

Ostatnio jeden z producentów karmy dla psów ogłosił, że planuje wypuścić na rynek reklamę adresowaną… do psów. Spot ma zawierać dźwięki, które przykują uwagę czworonogów, m.in. charakterystyczny pisk zabawek.

Radosław Małkiewicz, ekspert ds. komunikacji marketingowej, uważa, że reklama powoli będzie przekraczać kolejne granice i coraz bardziej szokować. – Firmy reklamujące dany produkt chcą zwrócić na siebie uwagę, toteż reklama zawsze przełamuje pewne tabu i ma szokować, by przykuć wzrok i pozostać w pamięci odbiorcy – mówi Małkiewicz.

Czasem jednak chęć wyróżnienia się przybiera formy ekstremalne. W jednej z niemieckich kręgielni podmieniono na przykład kule do gry, na takie, które przypominały odcięte głowy. Kule były na tyle realistyczne, że wywoływały u ludzi obrzydzenie. Jedna z ukraińskich firm zaś, by nakłonić klientów do kupowania owoców morza, przygotowała naturalnej wielkości syrenę i zamknęła ją w hipermarketowej lodówce do przechowywania ryb. Syrena jednak była… pokrojona!

Ale marketingowcy z naszego, rodzimego podwórka też nie próżnują. Więcej o tym, jak twórcy reklam przekraczają granice i w kórą stronę pójdzie rozwój światowej reklamy dowiesz się, słuchając całej rozmowy z "Poranka".

(kd)

Zobacz więcej na temat: firma owoce morza zabawki
Czytaj także

"TVP miała prawo nie zamieszczać tej reklamy"

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2011 19:04
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji uznała, że TVP nie naruszyła prawa, odmawiając emisji jednego ze spotów "Gazety Polskiej Codziennie".
rozwiń zwiń
Czytaj także

Facebook śledzi 750 mln ludzi. Nawet wylogowanych

Ostatnia aktualizacja: 28.09.2011 07:40
Gigant wśród portali społecznościowych przyznał, że ma dane na temat stron, które odwiedzają internauci.
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Od września dajemy za darmo" w sądzie

Ostatnia aktualizacja: 30.09.2011 16:53
Fundacja skarży reklamę usług internetowych, na której widnieje leżąca kobieta, bez twarzy w zsuniętych spodniach.
rozwiń zwiń