Spot "Poranek" kampanii "Nie jedź na kacu. Włącz myślenie" zrealizowany przez Fabrykę Komunikacji Społecznej dla Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zwyciężył w kategorii Ważna Sprawa i otrzymał Grand Prix konkursu Spoters Awards 2011. W czteroletniej historii konkursu pierwszy raz Grand Prix otrzymał spot kampanii społecznej.
- To jest spot zrealizowany przez wybitnego reżysera Marka Dawida – mówiła w czwórkowym "Poranku" Magdalena Jeziorowska – Myślę, że główną przyczyną docenienia go przez internautów, bo w Spotersach głosują internauci, był fakt, że rzeczywistość w nim przedstawiona wygląda bardzo realnie – opowiadała.
Celem kampanii i promującego ją spotu jest zwrócenie uwagi na niedoceniany problem jazdy na porannym kacu, kiedy kierowcom wydaje się już, że są w pełni świadomi swoich zachowań.
- Nie zdajemy sobie sprawy, że rano, po imprezie, pomimo wziętego prysznica i zjedzonego śniadania, nadal możemy być pijani. Ta kampania miała bardzo dobre wyniki ewaluacyjne, czyli, że ludzie widzieli i się z nią zapoznali – cieszyła się Jeziorowska. Jej zdaniem takie spoty w przyszłości mogą pozytywnie wpłynąć na zmianę postaw społecznych.
Więcej na temat spotu i innych filmów realizowanych w ramach kampanii społecznych dowiesz się słuchając nagrania audycji.
bch