Najlepiej uchronić się przed taką sytuacją, zawierając umowę na piśmie z organizatorem, wtedy ewentualne postępowanie jest po prostu łatwiejsze.
- Jedna i druga strona może określić ilość i rodzaj ciepłych dań, rodzaj muzyki, jeśli to się nie będzie zgadzało, mamo prawo reklamować i domagać się obniżonej ceny za usługę – radził Maciej Chmielowski z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta.
Jeżeli nie mamy spisanej umowy, możemy posłużyć się ogłoszeniem czy ulotką zapraszającą na Sylwestra, na której zawarte są szczegółowe informacje o planie zabawy. Co jednak, gdy nierzetelny organizator nie chce uznać naszych racji?
- Jeśli mamy problem z reklamacją, powinniśmy się skontaktować z rzecznikiem praw konsumenta, który działa w każdym starostwie powiatowym i w każdym urzędzie miejskim – mówił rozmówca Martyny Ogonek.
Poza tym możemy zwrócić się o bezpłatną poradę pod numerem infolinii konsumenckiej 800 - 007 – 707, pod którą dyżurują prawnicy. Kontakt z tym numerem jest bezpłatny.
Więcej na temat tego, jak bronić się przed nieuczciwymi organizatorami imprez, ale też o tym, jak restauratorzy oszukują nas na jedzeniu, dowiesz się słuchając dźwięku w boksie "Posłuchaj".
bch