– Chcemy pokazać, że motoryzacja to nie tylko bezpieczeństwo ruchu drogowego, wypadki, zatrucie środowiska czy też problem stanu technicznego pojazdów. Motoryzacja ma także dużo aspektów pozytywnych, przyjaznych – podkreśla Paweł Wideł z Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. W „Magazynie” Czwórki mówił o kampanii „Przyjazna motoryzacja”.
Jak podkreśla gość Justyny Dżbik, branża motoryzacyjna jest kołem zamachowym polskiej gospodarki: zatrudnia 180 tysięcy osób i generuje 16-17 procent wartości polskiego eksportu. Nowoczesne samochody są nie tylko bezpieczne, ale również przyjazne dla środowiska. Wreszcie – jazda samochodem dostarcza dużo frajdy. – Każdy z nas lubi wsiąść do auta, zapiąć pasy, włączyć radio i pojechać na przykład nad morze – mówi Paweł Wideł.
Na czym polega kampania „Przyjazna motoryzacja”? – Program jest wielowątkowy. Obejmuje między innymi działania adresowane do polityków i decydentów, aby ich decyzja korzystnie wpływały na branżę motoryzacyjną. Zarówno jeśli chodzi o produkcję samochodów i części, jak i rynek: podatki, kontrolę stanu technicznego pojazdów, wreszcie ochronę środowiska – wyjaśnia gość „Magazynu”.
Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego to największa na rodzimym podwórku branżowa organizacja motoryzacyjna. – Jesteśmy jedynym w Polsce partnerem ACEA, czyli Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów. Zrzeszamy 40 członków: producentów samochodów, jednośladów, ciężarówek, autobusów i naczep – wylicza Paweł Wideł. – Naszą kampanią chcieliśmy uświadomić, że motoryzacja to złożona sprawa. To nie tylko samochody. To także przemysł autobusów, ciężarówek, części zamiennych i komponentów do produkcji pojazdów. Polska jest pod tym względem prawdziwym zagłębiem – cieszy się gość Czwórki.
Więcej w rozmowie Justyny Dżbik z Pawłem Widełem. Kliknij ikonę dźwięku/filmu w ramce po prawej.
ŁSz