Nominowanej do tego tytułu Warszawie nie udało się wejść do pierwszej dziesiątki.
Poza stolicą Polski w gronie finalistów znalazło się 19 innych miast  Starego Kontynentu. Zgłoszenia tych 20 kandydatur dokonało kilkuosobowe  jury stowarzyszenia ECC. Wyselekcjonowane miasta były przedmiotem  trwającego trzy tygodnie głosowania internautów z całego świata.
- W tym roku po raz pierwszy w historii konkursu postanowiliśmy oddać  głos konsumentom. To oni za pośrednictwem internetu dokonali wyboru  najbardziej atrakcyjnego turystycznie miejsca w Europie -  powiedział  portugalskiej telewizji TVI24 przedstawiciel organizatorów.
Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH>>>
Wśród prawie 213 tys. internautów, którzy wybierali spośród 20  europejskich miast, najwięcej głosów zdobyło Porto. Portugalskie miasto  położone nad Oceanem Atlantyckim wyprzedziło Wiedeń, Dubrownik, Pragę,  Brukselę, Berlin oraz Budapeszt. W pierwszej dziesiątce znalazła się  również Lizbona, a także Florencja i Edynburg.
W uzasadnieniu zgłoszonej kandydatury jury uznało Porto za miasto  zasługujące na uwagę konsumentów za sprawą swoich urokliwych parków,  pięknych muzeów, zabytkowego centrum oraz szerokiej gamy sklepów z  markową odzieżą, jak też bogatej oferty słynnych miejscowych win porto.  Dzięki zwycięstwu w konkursie, Porto będzie mogło wykorzystywać logo  "Wybór Europejskiego Konsumenta" w ciągu tego roku w akcjach promujących  miasto.
European Consumer Choice jest konsumencką organizacją non-profit z  siedzibą w Brukseli. W organizowanych corocznie konkursach wybiera ona  najlepszą ofertę z dziedziny turystyki, przemysłu oraz wzornictwa  uwzględniając kryteria jakości i innowacyjności. 
mr