Metody na miejskie korki

Ostatnia aktualizacja: 11.06.2012 16:25
Ulice polskich miast coraz bardziej przypominają zapchane cholesterolem żyły. By rozładować sytuację na drogach, samorządowcy starają się zachęcić kierowców, by częściej korzystali z komunikacji miejskiej. Póki co marchewką.
Audio
  • Błażej Prośniewski o sposobach na uliczne korki

W Nysie by zmniejszyć uliczne korki zdecydowano się na eksperyment. Kierowca, który wybiera autobus jako środek komunikacji, nie musi kupować biletu. Wystarczy, że ma przy sobie ważne prawo jazdy i dowód rejestracyjny.

Inne samorządy póki co stawiają raczej na słowne zachęty, te jednak przypominają wołanie na puszczy. Zdaniem Wojciecha Tumasza ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji samochodowy tłok w miastach rozładować mogłyby bardziej surowe działania straży miejskiej i policji. - Gdyby restrykcyjnie sprawdzać prawidłowość parkowania i karać mandatami kierowców aut stojących w miejscach niedozwolonych, to wielu z nich nie wjeżdżałoby samochodem do centrum miasta – proponował.

W niektórych metropoliach europejskich, takich jak Londyn czy Sztokholm, kierowcy muszą płacić za wjazd do centrum miasta. W Warszawie takie rozwiązanie, zdaniem Hanny Gronkiewicz – Waltz, będzie możliwe dopiero za jakieś 20-30 lat. – W Polsce jest to nieopłacalne ze względów politycznych, gdyż polityk, który by się na to zdecydował, najprawdopodobniej przegra następne wybory – mówił Tumasz.

Więcej na temat sposobó na uliczne korki dowiesz się słuchając nagrania audycji.

bch

Czytaj także

Nowe mandaty wycisną portfele piratów drogowych

Ostatnia aktualizacja: 08.02.2012 15:20
Jeszcze przed wakacjami kierowcy będą surowiej karani za przewinienia na drodze. W nowym taryfikatorze w wielu przypadkach liczba punktów karnych może wzrosnąć nawet dwukrotnie.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Rowerowa i motocyklowa samowola

Ostatnia aktualizacja: 25.04.2012 08:45
Czy to na rowerze, czy na motocyklu, czy w samochodzie prowadzących pojazdy obowiązują te same przepisy ruchu drogowego.
rozwiń zwiń