Co roku w ramach akcji "Mam haka na raka" licealiści z całej Polski głowią się nad tym jak przekonać Polaków do profilaktycznych badań. Młodzi ludzie prześcigają się w pomysłach, kręcąc amatorskimi kamerami filmiki z udziałem nauczycieli, organizując happeningi. Zwycięski projekt trafia w ręce profesjonalistów i powstaje ogólnopolska kampania reklamowa. Do konkursu można się zgłaszać za pośrednictwem strony www.mamhakanaraka.pl.
Jeden z powstałych w ramach programu filmów pokazuje młodą kobietę, która pakuje książki, sukienki, płyty - jakby wyjeżdżała w fajną daleką podróż. Okazuje się, że kobieta wszystkie te rzeczy wkłada do trumny. Hasło "Za życia nie pakuj się do trumny, zrób cytologię, chroń się przed rakiem szyjki macicy" wymyślono podczas II edycji programu "Mam haka na raka".
Czytaj więcej: Reportaże w Czwórce <<<
- Ogólnopolski program "Mam haka na raka" jest programem skierowanym do wszystkich szkół ponadgimnazjalnych w Polsce - mówi Izabela Sałamacha z biura organizacyjne programu. - Ta nietypowa kampania społeczna i edukacyjna skierowana jest do młodych ludzi, którzy swoimi działaniami skłaniają do działań profilaktycznych w kierunku wykrywania nowotworów. W każdym roku każda edycja programu jest poświęcona innemu nowotworowi - wyjaśnia.
Natalia Bogdan i Żaneta Smolarczyk znalazły się w grupie młodych ludzi, których pomysł na kampanię zachęcającą mężczyzn do badań prostaty, zwyciężył w trzeciej edycji programu. Jak wyglądała ich praca nad kampanią i jakie korzyści przynosi kampania "Mam haka na raka", dowiesz się, słuchając załączonego reportażu Patrycji Gruszyńskiej-Ruman.
(pj)