Informacja o cenie produktu jest jednym z podstawowych praw konsumenta, tymczasem w polskich sklepach coraz częściej odnotowuje się praktykę nieprzestrzegania tej zasady. Czy właściciele sklepów mają do tego prawo? Co w takie sytuacji może zrobić konsument? Dariusz Łomowski z Inspekcji Handlowej UOKiK wyjaśniał, że każdy klient ma prawo otrzymania informacji o cenie produktu. - Zawsze warto zwrócić ekspedientowi uwagę. Niezależnie od tego, czy przy produkcie brakuje ceny, czy okazuje się, że cena z półki sklepowej jest różna od tej, jaką widzimy przy kasie - tłumaczył.
Podstawowym prawem konsumenta jest prawo do informacji. Przedsiębiorca ograniczający tę możliwość może zostać ukarany grzywną rzędu 10% posiadanego obrotu
Małgorzata Cieloch, rzeczniczka prasowa ochrony konkurencji i konsumentów
Renata Juszkiewicz prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji przekonywała, że brak rzetelnej informacji o cenach nie jest sposobem, który ma wprowadzić w błąd konsumenta. - Każda firma prowadzi własną politykę cenową i komunikacyjną. W interesie przedsiębiorcy nie leży prowadzenie nieprzychylnej dla konsumenta polityki cenowej. Mamy do czynienia z dziesiątkami tysięcy produktów, które trafiają na nasze półki. Również sprzęt i obsługa nie są niezawodnie działającymi mechanizmami. Pracownicy sklepów też mają prawo do pomyłki - mówiła.
Na czym polega polityka cenowa małych i dużych przedsiębiorstw? Jak reklamować towar za który przepłaciliśmy w sklepie? Czy każdy produkt powinien być oznaczony ceną? Zapraszamy do wysłuchania nagrania.
***
Tytuł audycji: "Czat Czwórki"
Prowadzi: Piotr Firan
Materiał przygotowała: Weronika Puszkar
Goście: Renata Juszkiewicz (prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji), Dariusz Łomowski (z Inspekcji Handlowej UOKiK)
Data emisji: 22.02.2018
Godzina emisji: 15.07
ac