Wiemy co kupujemy? Sprytne techniki sprzedażowe

Ostatnia aktualizacja: 02.12.2019 20:22
Znów ogarnie nas szał zakupów, nawet jeśli powtarzamy sobie, że w tym roku mu nie ulegniemy. Dlaczego tak się dzieje? Jakie mechanizmy stoją za tym, że kupujemy dużo i rzeczy nie zawsze nam potrzebne?
Audio
  • Dlaczego zakupy nas uzależniają? (Czat Czwórki)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Andreas Lischka/Pixabay

Nowoczesny e-marketing. Uzależnia od robienia zakupów?

Zaproszeni do studia Czwórki eksperci twierdzili, że to możliwe. - Najczęściej działa to na osoby samotne. Zakupy są często odskocznią od szarej rzeczywistości. Ci, którzy nie spędzają czasu w gronie znajomych, wypełniają go w inny sposób, np. wkładając do koszyka niepotrzebne produkty - mówił Łukasz Świrgał z CEO Brandwise. 

Mamy potrzebę istnienia w społeczności, galerie handlowe dają nam to złudzenie Łukasz Świrgał

Dlaczego dajemy się nabrać na techniki sprzedażowe? 

Alexandara Potrykus-Wińcza z Mood Media wyjaśniała, że w galeriach handlowych jest po prostu przyjemnie. - Zwłaszcza jesienią i zimą, kiedy za oknem szaro i brakuje nam słońca. Galeria handlowa daje dużo sztucznego światła, otoczkę miłej i ciekawej atmosfery, oprócz zakupów możemy miło spędzić tam czas, zjeść, coraz częściej skorzystać z oferty kulturalnej - wyliczała.

zdjęcie ilustracyjne zdjęcie ilustracyjne

Dobre, bo polskie? Dlaczego warto wybierać lokalny produkt?

Tymczasem jak przekonuje Artur Niewrzędowski, ambasador akcji "Wybieram 590" i Jacek Kowalczyk z firmy Grand Thorton przekonują do kupowania lokalnych produktów. - Z każdej złotówki z zakupu produktu wyprodukowanego w Polsce, w rodzimym budżecie zostaje 79 groszy. Zamożność nas wszystkich zależy od naszych konsumenckich decyzji zakupowych. Wybierając lokalny produkt, budujemy stabilność gospodarczą kraju, w dodatku to ekologiczne - wyjaśniali. 

Jak robić rozsądne zakupy? Kto jest bardziej podatny na sugestie specjalistów sprzedaży: kobiety, czy mężczyźni? Jak działają na nas muzyka i zapachy? Jak działa reklama w sieci? Więcej na ten temat w nagraniu.

***

Tytuł audycji: Czat Czwórki

Prowadzi: Piotr Firan 

Goście: Alexandara Potrykus-Wińcza (Mood Media), Łukasz Świrgał (CEO Brandwise)

Data emisji: 2.12.2019

Godzina emisji: 15.08

ac