Straszenie po polsku. Jak powstają gry grozy?
- W horrorze niezwykle istotna jest świadomość braku wiedzy, która generuje strach przed tym, czego nie możemy przewidzieć - opowiada Rafał Basaj, przedstawiciel studia Bloober Team - twórców gry "Layers of Fear".
(zdj. ilustracyjne)Foto: Tithi Luadthong / Shutterstock.com
Tytuł |
Straszenie po polsku. Jak powstają gry grozy? |
Prowadzący |
Łukasz 'JeffreJ' Chmiel |
Opis |
Inspirowana XIX-wiecznym malarstwem i architekturą pierwszoosobowa gra przygodowa została zrealizowana w konwencji horroru psychologicznego. - W "Layers of Fear" poczucie zagrożenia potęgują m.in. praca kamery oraz dźwięk. - W ten sposób odwołujemy się do dawnych filmów grozy, w których ścieżka dźwiękowa i stateczna kamera budowały cały klimat produkcji - wyjaśnia Basaj.
Gość Czwórki zdradza także szczegóły nowego wydawnictwa "Layers of Fear II" oraz opowiada o nowatorskiej technologii Hidden Horror (Katharsis 2.0), czyli naukowym podejściu do tworzenia horrorów, opartym na współpracy z psychologami i psychiatrami. W audycji mówimy też o badaniach nad terapeutycznymi walorami gier.
***
Tytuł audycji: Strefa gamingu
Data emisji: 30.12.2018
Godzina emisji: 12.08
kul
|
Goście |
Rafał Basaj (przedstawiciel studia Bloober Team) |
Playlista |
|
Tagi |
|