Studiuj e-sport. Studia pełne gier wideo?
W historii gier komputerowych wielokrotnie byliśmy świadkami upadku wielkich marek. Choć dochodziło do przypadków, że zapomniany tytuł powracał w glorii i chwale za sprawą udanego wskrzeszenia serii, to rzadkość. - Świetnym przykładem jest seria "Medal Of Honor", która została wyparta przez "Call of Duty" - mówili Wojtek "Wojo" Animucki i Michał Znajewski . - Jej fabuła opierała się na historii pierwszej i drugiej wojny światowej. Twórcy dodatkowo "dobili" tę serię kolejną, czyli "Battlefield". Były próby wskrzeszenia jej i miała swój epizod z VR-em, ale to był totalny niewypał - wspominali goście Czwórki.
16:45 czwórka gaming 2021_05_30.mp3 Które tytuły po latach świetności zniknęły z rynku? (Strefa gamingu/Czwórka)
Czytaj także:
W 1994 roku na rynku pojawiła się "Jagged Alliance", w której gracze dowodzili grupą najemników. O ile pierwsza część była prawdziwym hitem, kolejne odsłony okazywały się klapą. - Gwoździem do trumny była część z 2018 roku czyli "Jagged Alliance: Rage!". Ten potworek pogrzebał serię na dobre - tłumaczyli eksperci. - Gra przeszła bez echa i okazała się bardzo średnia albo wręcz kiepska.
Posłuchaj także:
Gier porzuconych, uśmierconych i zapomnianych nie brakuje. Kolejną serią, która "umarła" była kultowa "Silent Hill". - W 2016 roku ukazała się kolejna odsłona, która świetnie się zapowiadała, ale nie udało się - podkreślali. - Jeśli chodzi o gry typu "survival horror", to obok "Resident Evil" był główny tytuł. Większość tych gier była do siebie bardzo podobna, a sam "Resident Evil" czerpał z "Alone In The Dark", czyli także kolejnej zapomnianej serii.
Jak przyznali goście Czwóki gry te - nawet z dzisiejszej perspektywy - wyglądały bardzo dobrze. - Powodów do ich upadku jest wiele, nie ma więc jednej uniwersalnej odpowiedzi. Kilka z nich mogłoby zostać wskrzeszonych, i jeśli tak się stanie to jest szansa, że odniosą spektakularne sukcesy - podkreślali goście Czwórki.
***
Tytuł audycji: Strefa gamingu
Prowadzi: Łukasz "JeffreJ" Chmiel
Gość: Wojtek "Wojo" Animudzki (youtuber), Michał Znajewski (Gameset - Games Marketing)
Data emisji: 30.05.2021
Godzina emisji: 12.15
kd