Rozkład supermarketu a zdrowa dieta

Ostatnia aktualizacja: 25.09.2021 20:25
Nie umieszczanie słodyczy bądź innych niezdrowych produktów przy kasach zmienia nawyki zakupowe klientów.
zdjecie ilustracyjne
zdjecie ilustracyjneFoto: shutterstock/ j.chizhe

Badania naukowców z University of Southampton we współpracy z brytyjską siecią supermarketów Iceland Foods Ltd. wykazały, że umieszczanie owoców i warzyw w pobliżu wejść do sklepów skłania klientów do dokonywania zdrowszych zakupów żywności.

Jak udowodnił eksperyment, w momencie kiedy usunięto słodycze ze stanowisk z kasami, a w ich miejsce umieszczono wodę oraz warzywa i owoce, sprzedaż niezdrowych przekąsek znacząco spadła. Wzrosła natomiast ilość sprzedawanych produktów uznawanych za te zdrowsze.

Naukowcy tłumaczą, że rozkład supermarketu jest kluczowy i może wpływać na decyzje zakupowe klientów.