HBO Max ogłosiło, że dobiegły końca prace nad serialem ukazującym losy Agnieszki Kotlarskiej – Miss Polski, pierwszej Polki z tytułem Miss International, topowej modelki i ikony lat 90., która została została zabita przez obsesyjnego prześladowcę. Trzyodcinkowa seria dokumentalna "Zabić Miss" zadebiutuje w serwisie jeszcze w tym roku. Produkcja ma na celu nie tylko oddanie hołdu ikonie piękna, ale także zwrócenie uwagi na problem stalkingu – zjawisko, które trzy dekady później pozostaje równie aktualne i niebezpieczne.
Agnieszka Kotlarska była kimś więcej niż tylko rozpoznawalną twarzą z pierwszych stron gazet. Gdy w 1991 roku, w wieku 19 lat, zdobyła tytuł Miss Polski, a potem jako pierwsza Polka sięgnęła po koronę Miss International, otworzyły się przed nią drzwi największych domów mody. O pracę z nią zabiegały takie firmy jak: Estée Lauder, Versace czy Chanel. Kotlarska szybko stała się częścią świata, o którym wielu w Polsce mogło jedynie pomarzyć. Jej kariera dawała nadzieję, że nawet w trudnej rzeczywistości transformacji ustrojowej można sięgnąć gwiazd! Niestety, 27 sierpnia 1996 roku, na oczach męża i dwuletniej córki, Agnieszka została brutalnie zamordowana przez prześladowcę.
Śmierć Agnieszki Kotlarskiej była niewątpliwie jedną z najbardziej wstrząsających zbrodni w historii polskiego show-biznesu. Naszym celem było opowiedzenie tej historii w sposób spokojny i wyważony – tak, by oddać hołd polskiej Miss, a jednocześnie pokazać mechanizm niebezpiecznej obsesji, która brutalnie przerwała jej życie. To także opowieść o nieuchronnej traumie, prześladującej najbliższych przez wiele lat – mówi Magda Szczawińska, producentka filmu oraz dyrektorka ds. produkcji dokumentalnych TVN Warner Bros. Discovery.
mo, mat. prasowe