22 lutego, po prawie 3 dekadach na scenie, słynny klubowy duet Daft Punk ogłosił zakończenie swojej działalności. Tego samego dnia natychmiast wzrosło zainteresowanie muzyką Francuzów. W zestawieniu z danymi z soboty, aż o 1,335% wzrosła sprzedaż ich nagrań w formacie cyfrowym, a sprzedaż pełnych albumów nawet o 2,650% (takie dane podaje analityczna firma Alpha Data współpracująca z magazynem "The Rolling Stone"). O prawie 500% zwiększył się również streaming muzyki zespołu.
Album "Discovery" odtwarzano w poniedziałek o 429% procent częściej (ponad 1, 5 miliona pojedynczych odtworzeń), a jego cyfrowa sprzedaż wzrosła nawet o ponad 8000% (!). Popularność płyty "Homework" na platformach streamingowych wzrosła o 714%, "Random Access Memories" o 600%, "Alive 2007" o 294%, a soundtracku do filmu "TRON: Legacy" o 360%.
W poniedziałek najczęściej streamowanymi nagraniami Daft Punk były kompozycje "Harder Better Faster Stronger" (wzrost o 418%), "Instant Crush" (392%), "Around the World" (381%), "One More Time" (368%), a liczba odtworzeń przebojowego "Get Lucky" wzrosła o 180%.
Prawie pół miliona użytkowników Spotify posłuchało we wtorek muzyki Francuzów po raz pierwszy.
Daft Punk - Digital Love / Daft Punk YouTube
MaH