Logo Polskiego Radia
IAR
migrator migrator 04.03.2010

"Rz": moralność ważna, ale niska cena ważniejsza

"Rzeczpospolita" ustaliła, że Polacy uznają społeczną odpowiedzialność biznesu wobec pracowników, klientów i środowiska, ale przy zakupach kierują się ceną.

Dziennik przytacza wyniki sondażu, jaki na jego zlecenie wykonała GfK Polonia. Wynika z niego, że tylko co piąty Polak byłby skłonny zapłacić do 10 procent więcej za produkty przedsiębiorstwa, które zachowuje się etycznie.

Co więcej, ponad połowa badanych zauważa pogorszenie standardów w polskim biznesie. Najbardziej nieprzychylne firmom oceny wydają gospodynie domowe, które najczęściej decydują o domowych zakupach.

Negatywne oceny moralności przedsiębiorstw nie przekładają się jednak na wybory przy sklepowych półkach. Siedemdziesiąt procent respondentów nie zwraca na to uwagi przy robieniu zakupów.

Więcej na ten temat - w dzienniku "Rzeczpospolita".

kg,Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)