Logo Polskiego Radia
Trójka
Piotr Radecki 08.10.2020

Rynek książki w czasach pandemii

Koronawirus drastycznie przebudował nasze życie. Wymusił zmianę społecznych zachowań, ale także naszych indywidualnych nawyków. Jak na tę sytuację zareagował rynek czytelniczy, jak on wygląda w tej chwili?

Z jednej strony czas COVID-19 stał się zagrożeniem, z drugiej jednak – wielką szansą. W pierwszym okresie nie było łatwo: zawieszono plany wydawnicze, ograniczono sprzedaż bezpośrednią. Zmieniło się za to podejście do sprzedaży przez internet, otworzyliśmy się także na ebooki oraz audiobooki.


Posłuchaj
07:27 2020_10_08 13_41_56_PR3_Trojka_do_trzeciej.mp3 Jak COVID-19 zmienił rynek książki? (Trójka do trzeciej)

– To był trudny czas dla rynku wydawniczego. Przekonaliśmy się jednak, że polska społeczność czytelnicza, choć może niezbyt wielka, ale jest bardzo aktywna. Przybyło czytelników, pojawił się wiele akcji nawołujących do czytania: np. "Zostań w domu, czytaj książki" – mówi Ewa Tenderenda-Ożóg, prezes zarządu firmy Biblioteka Analiz. 

Rosnąca sprzedaż przez internet to trend, od którego już raczej nie odejdziemy. Z kolei odwołanie targów książki, spowodowało wysyp wirtualnych imprez tego typu. – To także jest poważna szansa, gdyż dzięki internetowi zasięg jest dużo większy: pojawia się szansa dotrzeć do osób, które nie wybrałyby się na tego typu imprezę na żywo – tłumaczy pani prezes.

Jesienne Domowe Targi Książki - Program/YouTube Wydaje nam się

***

Tytuł audycji: Trójka do trzeciej
Autor: Piotr Łodej
Data emisji: 8.10.2020
Godzina emisji: 13.41

pr