Jakie podatki płacą w Polsce największe grupy medialne? Resort finansów pokazał dane
Na początku lutego do wykazu prac legislacyjnych rządu wpisano projekt ustawy, którego konsekwencją będzie wprowadzenie składki z tytułu reklamy internetowej i reklamy konwencjonalnej. Zgodnie z założeniami połowa wpływów ze składek ma trafić m.in. do NFZ.
Znaczna część prywatnych mediów w środę protestowała we wspólnej akcji "Media bez wyboru", będącej odpowiedzią na zapowiedź przygotowania przez rząd tego projektu.
Czytaj także:
Szef Kancelarii Premiera, który był gościem radiowej Trójki, podkreślił, że "w tym momencie znajdujemy się w fazie prekonsultacji, zbierane są wszystkie informacje". – W Ministerstwie Finansów trwały konsultacje z przedstawicielami niektórych mediów – zapewnił.
"Jesteśmy otwarci na to, by rozmawiać". Rzecznik rządu o projekcie podatku od reklam
– Mamy do czynienia z poważną manipulacją czy wręcz kłamstwem. Próbę opodatkowania dużych koncernów medialnych przedstawia się jako chęć ograniczenia wolności słowa. To nie ma nic wspólnego z rzeczywistością – zaznaczył Dworczyk.
13:56 [PR3] PR3 (mp3) 12 luty_2021_02_12-08-46-02_for_media.mp3 Michał Dworczyk: takie rozwiązania występują w wielu krajach europejskich (Salon polityczny Trójki)
– Takie rozwiązania od reklam występują w wielu krajach europejskich – w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji... Mówmy o faktach – zaapelował.
Salon Polityczny Trójki - Michał Dworczyk/Polskie Radio
***
Tytuł audycji: "Salon polityczny Trójki"
Prowadziła: Beata Michniewicz
Gość: Michał Dworczyk (szef KPRM)
Data emisji: 12.02.2020
Godzina emisji: 08.46
PR3/PAP
pb