Polskie Radio
Section05
reklama

Kto i po co tworzy fake newsy? Ekspert: celem jest wzbudzenie w ludziach negatywnych emocji

Fake newsy to nieprawdziwe bądź przeinaczone informacje, które celowo wprowadzają w błąd, szokują bądź budzą kontrowersje. Jest wiele, dobrze opracowanych metod ich przekazywania. - Można je wszystkie sprowadzić do jednego wspólnego mianownika, trzeba wzbudzić w ludziach emocje, najlepiej negatywne - mówi na antenie Programu 1 Polskiego Radia Wojciech Brzeziński, dziennikarz naukowy, współautor książki "Strefy cyberwojny". Czy potrafimy rozpoznać fake newsy? Kto i po co je tworzy i jak z nimi walczyć? 
Zobacz więcej na temat:  Roman Czejarek fake news emerytura dezinformacja kłamstwo społeczeństwo media społecznościowe Facebook media cyberbezpieczeństwo

Oznaczanie treści wokół reklam. Cieszyński: dałbym wysokie kary tym, którzy tego nie dopilnują

- Ja bym dał bardzo wysokie kary dla reklamodawców, którzy nie dopilnują tego, żeby wokół ich reklam były poprawnie oznaczane treści. Chodzi o to, żeby chronić młodych ludzi - powiedział w Programie 1 Polskiego Radia minister cyfryzacji Janusz Cieszyński, pytany o to jak walczyć z nieetycznymi działaniami w internecie.
Zobacz więcej na temat:  POLSKA Ministerstwo Cyfryzacji Janusz Cieszyński internet reklama w internecie

Facebook i Instagram nie może już wyświetlać spersonalizowanych reklam na terenie Europy. Zapadła decyzja

Firma Meta, właściciel Facebooka i Instagrama, nie może już wyświetlać spersonalizowanych reklam w krajach europejskich - zdecydowała Europejska Rada Ochrony Danych (EROD).
Zobacz więcej na temat:  Europa media społecznościowe nowe technologie reklama w internecie Facebook Instagram bezpieczeństwo danych bezpieczeństwo w sieci bezpieczeństwo społeczeństwo ochrona danych

Koniec z dzikimi reklamami. Gdynia porządkuje przestrzeń publiczną

Od czwartku w Gdyni wchodzą w życie przepisy uchwały krajobrazowej. Będą one regulować wygląd oraz usytuowanie tablic i urządzeń reklamowych, ogrodzeń i obiektów małej architektury w przestrzeni miejskiej. Nowe przepisy zaczną obowiązywać po upływie dwóch tygodni od ich ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA POLSKA samorząd Gdynia przestrzeń publiczna krajobraz

Kryptoreklama w mediach społecznościowych. Na co trzeba uważać?

Odpłatna promocja produktów czy usług bez wyraźnego wskazania, że są to treści sponsorowane, nie powinna mieć miejsca. Wprowadza konsumentów w błąd i stanowi nieuczciwą praktykę rynkową. A jednak się zdarza. Na co powinni zwracać uwagę konsumenci, aby nie dać się nabrać nieuczciwym reklamodawcom? 
Zobacz więcej na temat:  Roman Czejarek reklama w internecie media społecznościowe Instagram UOKiK oszustwa influencerzy społeczeństwo

Ponad 5 mln zł kary za kryptoreklamę na Instagramie. Prezes UOKiK: nadszedł czas, by egzekwować zasady

Prezes UOKiK nałożył łącznie ponad 5 mln zł kary za nieprawidłowe oznaczanie materiałów reklamowych w mediach społecznościowych. Decyzje dotyczą jednego z liderów branży suplementów diety - spółki Olimp Laboratories oraz trojga influencerów z branży fitness. To pierwsze kary nałożone zarówno na twórców, jak i na reklamodawcę za nieprawidłowe oznaczanie treści reklamowych.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA UOKiK internet influencer marketing influencer media społecznościowe POLSKA

Influencerka i aktor z zarzutami za reklamę alkoholu. Śpiewak: prokuratura wreszcie zajęła się tymi przestępstwami

– To jest wielki sukces strony obywatelskiej, która wysyłała zawiadomienia do prokuratury, pisała do ministra sprawiedliwości, zgłaszała reklamy, wysyła wiadomości do UOKiK, do organizacji, które zajmują się przeciwdziałaniem alkoholizmowi – mówił w Programie 3 Polskiego Radia Jan Śpiewak, działacz społeczny i samorządowy, o fali pozwów dot. reklamowania alkoholu w sieci.
Zobacz więcej na temat:  Trójka POLSKA alkohol Jan Śpiewak społeczeństwo