Vectra i Multimedia Polska pod lupą UOKiK. Chodzi o opłaty Prezes Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowania wobec Vectry i Multimedia Polska. Zarzuty dotyczą sposobu prezentowania cen i pozbawiania konsumentów rabatu, gdy nie opłacili w terminie abonamentu lub innych opłat wskazanych na rachunku. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA UOKiK telewizja konsument społeczeństwo prawo POLSKA
"Cudowne" garnki, kołdry, sprzęt AGD. Nieuczciwe pokazy a dyrektywa Omnibus Wraz z początkiem nowego roku weszła w życie unijna dyrektywa Omnibus, mająca na celu większą ochronę konsumentów. W "Czterech porach roku" pochyliliśmy się nad problemem nieuczciwych praktyk sprzedaży "cudownych" garnków czy kołder podczas pokazów, wycieczek, a nawet tzw. nieumówionych wizyt w domach seniorów, którzy najczęściej padają ofiarą naciągaczy. Zobacz więcej na temat: Daniel Wydrych klient prawa konsumenta konsument społeczeństwo UOKiK
Dyrektywa omnibus a sprzedaż przedmiotów podczas "pokazów specjalnych" W najbliższym wydaniu "Czterech pór roku" wrócimy do dyrektywy Omnibus, która z początkiem Nowego Roku jeszcze bardziej chroni prawa konsumentów. Tym razem jednak nie będziemy mówić o obowiązku prezentowania przez sprzedawców cen obowiązujących przynajmniej 30 dni przed ich obniżką, lecz o zupełnie innym zjawisku, z którym, wprowadzając tę dyrektywę, postanowiono się rozprawić. Zobacz więcej na temat: Daniel Wydrych klient prawa konsumenta konsument
Nieuczciwe promocje. Jakie zmiany wprowadza dyrektywa Omnibus? Na początku nowego roku w życie weszła dyrektywa Omnibus, która ma strzec konsumentów przed fałszywymi promocjami. Według przepisów przy promocji sklepy zobowiązane są do umieszczania informacji o najniższej cenie, jaka obowiązywała w ciągu poprzedzających 30 dni. Czy nowa dyrektywa jest rewolucją w ochronie praw konsumenta? Zobacz więcej na temat: Daniel Wydrych klient UOKiK handel prawa konsumenta konsument
Zamawianie jedzenia na wynos. Rosnąca liczba skarg od klientów Opcja dowozu jedzenia ułatwia życie, a usługi dostawców w dobie pandemii cieszą się ogromnym powodzeniem. Tymczasem lista zarzutów wobec nich jest ogromna i ciągle rośnie. Zobacz więcej na temat: jedzenie restauracja UOKiK konsument Klaudia Porębska
Przedświąteczne wyprzedaże. Black Friday kusi, ale uważajmy na pułapki Podczas zakupów na wyprzedażach, np. w Black Friday, klienci powinni zachować ostrożność i czujność, by nie stracić pieniędzy - radzi prezes UOKiK Tomasz Chróstny. Firmom przypomina, że za stosowanie praktyk naruszających interesy konsumentów grożą kary. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA UOKiK prawa konsumenta handel
Wakacje bez problemów: UOKiK radzi, jak zadbać o swoje prawa Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów radzi jak uniknąć przykrych niespodzianek, które mogą nas spotkać w trakcie wyjazdów wakacyjnych. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA wakacje konsument UOKiK prawa konsumenta usługi hotel
Sąd polubowny. Co trzeba wiedzieć? Co zrobić, gdy sprzedawca nie uzna naszej reklamacji? Rozwiązanie numer jeden to spór z przedsiębiorcą w sądzie powszechnym. Innym wyjściem jest sąd polubowny. O tym sposobie rozwiązywania konfliktów w audycji Pogotowie Konsumenckie mówił mec. Andrzej Bućko. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 sądownictwo prawa konsumenta
Jak płacić na urlopie za granicą, żeby nie stracić? Dlaczego za wakacyjną wycieczkę warto płacić kartą kredytową i jakich błędów nie popełniać? Zobacz więcej na temat: prawa konsumenta
Jak nie dać się nabrać na sztuczki akwizytorów? Organizacje konsumenckie ostrzegają przed nieuczciwymi sprzedawcami. Jak nie dać się nabrać na "wyjątkową ofertę"? Gośćmi Pogotowia Konsumenckiego byli: Małgorzata Cieloch rzecznik UOKiK, Bartosz Wyrzykowski z Biura Rzecznika Finansowego, Michał Herde prezes warszawskiego oddziału Federacji Konsumentów. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 konsument sprzedaż sprzedaż telefoniczna UOKiK prawa konsumenta
Światowy Dzień Konsumenta. Poznaj swoje prawa W Światowym Dniu Konsumenta zastanowimy się, czy jesteśmy świadomi swoich praw zarówno jako klienci sklepów stacjonarnych, jak i internetowych. Zobacz więcej na temat: konsument UOKiK prawo prawa konsumenta
Sezon przedświąteczny ruszył. Konsumenci lepiej chronieni Sezon przedświąteczny możemy oficjalnie uznać za otwarty. Świąteczne reklamy, wystawy sklepowe, oferty i promocje - od tego chyba nie uciekniemy. W czasie przedświątecznej gorączki zakupowej warto pamiętać o prawach, jakie nam przysługują. Zobacz więcej na temat: handel święta zakupy zakupy online zakupy przez internet zakupy w internecie zakupy w sieci
Rzecznik Finansowy pomoże klientom banków W niedzielę, 11 października, w życie wchodzi ustawa o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym. Wprowadza ona wiele korzystnych zmian dla klientów banków, firm ubezpieczeniowych czy biur maklerskich. Zobacz więcej na temat: bank finanse konsument ubezpieczenia
Nie tylko UOKiK chroni klienta. Lista jest dłuższa Skandal z manipulowaniem pomiarami emisji spalin w samochodach Volkswagen nie był dziełem kilku nieuczciwych konstruktorów, lecz systematycznym sposobem wprowadzania w błąd klientów i władz – donosi o tym niemiecka prasa. A czy w Polsce interesy konsumentów są wystarczająco dobrze chronione? Zobacz więcej na temat: konsument UOKiK
Sklep akceptuje karty od 10 zł? To nielegalne Płacenie kartą debetową staje się w Polsce coraz bardziej powszechne. Prawie każdy sklep ma terminal płatniczy. Ale w wielu z nich wciąż jeszcze można usłyszeć "płatność kartą tylko powyżej 10 zł". ̶ To praktyka nielegalna, godząca w prawa konsumenckie, mówi wiceprezes Związku Banków Polskich, Mieczysław Groszek. Zobacz więcej na temat: finanse handel karta płatnicza
Firmy mają problem z prawem konsumenckim Firmy wciąż mają problemy z dostosowaniem się do przepisów, obowiązującej od końca zeszłego roku, noweli regulującej sprzedaż konsumencką. Jednak, jak mówi PAP wiceprezes UOKiK Dorota Karczewska, pierwszy rok działania ustawy Urząd uznaje za dostosowawczy. Zobacz więcej na temat: UOKiK
Dziś Światowy Dzień Konsumenta 15 marca przypada Światowy Dzień Konsumenta. To okazja do rozmowy o prawach konsumentów, ich edukacji, ale także o sprawach, z którymi najczęściej trafiają oni do swoich rzeczników czy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Z Grażyną Gadomską-Krawczun Miejskim Rzecznikiem Konsumentów Siedlcach, rozmawia Andrzej Ilczuk. Zobacz więcej na temat: konsument
Nieudany prezent: czy można go oddać? Nie wszyscy są być zadowoleni z tego, co dostali pod choinkę. Co zrobić, jeśli obdarowano nas czymś, co nam się nie podoba albo czego nie potrzebujemy? Zobacz więcej na temat: e-handel GOSPODARKA handel konsument święta