Zakupoholizm - uzależnienie czy styl życia? "Budzi się w nas potrzeba posiadania" Czym dzisiaj jest zakupoholizm? W audycji "Nowy wspaniały świat" wraz z ekspertkami zastanawialiśmy się, jaki wpływ na świat mają nasze wybory konsumenckie oraz dlaczego warto inwestować w jakość ubrań. Zobacz więcej na temat: zakupy problemy społeczne Karolina Korwin-Piotrowska social media influencer marketing reklama konsument konsumpcjonizm Zobacz także
Black Friday. Zbyt łatwo dajemy się zmanipulować sprzedawcom - Sklepy internetowe świadomie nadużywają sformułowań typu "wyjątkowa okazja" i "ostatnia sztuka", nie wolno nam się na to nabierać. Ten sam produkt kupimy taniej u ich konkurentów - powiedział w Polskim Radiu 24 Daniel Maikowski z portalu next.gazeta.pl Zobacz więcej na temat: PolskieRadio 24 Zobacz także GOSPODARKA internet handel sklep internetowy black friday
Co tak naprawdę kryje się za nazwą "suplement diety"? Jak funkcjonuje ich rynek w Polsce? Wartość rynku suplementów diety w Polsce w 2022 roku - wraz z topowymi markami odżywek dla sportowców, sprzedawanymi poza aptekami oraz w internecie, z wyłączeniem dietetycznych środków spożywczych - był wart ok. 7 mld zł. Zobacz więcej na temat: Karolina Korwin-Piotrowska suplementy diety reklama zdrowie dieta
Kultowa marka samochodowa zmienia swoje logo Ikoniczne logo Jaguara będzie teraz wyglądać inaczej. Marka chce podkreślić w ten sposób zmiany i wejście w "nową erę", która ma cechować się sprzedażą wyłącznie elektrycznych pojazdów. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA ŚWIAT jaguar tata samochód
Zatrzymanie Jacka Sutryka przez CBA. Czy chodzi o kampanię prezydencką? - Sprawa zatrzymania Jacka Sutryka ma charakter polityczny, bo o sprawie Collegium Humanum było głośno od lat i nagle teraz został zatrzymany w trakcie kampanii prezydenckiej. Ta afera biegnie niezależnie od barw politycznych jej absolwentów z dyplomami MBA, w poprzek polskiej sceny politycznej - powiedział w Polskim Radiu 24 dr Mirosław Oczkoś, ekspert ds. wizerunku politycznego z SGH. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 Paweł Wojewódka Jacek Sutryk wizerunek CBA
Opozycja pomimo powodzi nie potrafiła odzyskać poparcia - Najpierw w PiS nie zauważyli powodzi, bo w sobotę 14 września odbył się w Warszawie wiec, a przecież to była znakomita okazja do jego odwołania i skierowania apelu do zwolenników tej partii, aby pojechali pomagać przy wałach przeciwpowodziowych - powiedział w Polskim Radiu 24 Mateusz Sabat, szef Big Data 4 Leaders, ekspert od wizerunku publicznego i marketingu politycznego. Zobacz więcej na temat: PolskieRadio 24 powódź wizerunek
Nie zwolnili nikogo po pożarze. Aksam wznawia produkcję Minęło kilka tygodni: udało się odbudować jedną z uszkodzonych hal i produkcja paluszków "Beskidzkich" wkrótce rusza. Mimo że duża część zakładów produkcyjnych spłonęła, szef Aksam postanowił, że wszyscy pracownicy zachowają wynagrodzenia. O firmie usłyszała wtedy niemal cała Polska. Zobacz więcej na temat: POLSKA pożar straż pożarna internet GOSPODARKA
Alkohol w odwrocie. Polacy nie chcą pić piwa - Po rekordowym spadku na rynku w 2023 roku można było oczekiwać pewnego odbicia, jednak to nie nastąpiło - mówił Bartłomiej Morzycki, dyrektor Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego, odnosząc się do spadków w sprzedaży piwa. Okazuje się, że Polacy coraz rzadziej sięgają po alkoholową wersję tego trunku. Za to znacznie częściej wybierają te pozbawione tzw. procentów. Zobacz więcej na temat: POLSKA piwo alkoholizm alkohol sprzedaż społeczeństwo GOSPODARKA
Polacy ruszyli po "Beskidzkie". Sieciowy viral pomoże firmie? - Przedsiębiorca, który w tragicznej sytuacji dba o swoich pracowników, jest zawsze bardzo dobrze widziany - tłumaczył w rozmowie z portalem polskieradio24.pl dr. inż. Jacek Kotarbiński, ekspert ds. marketingu, o decyzji producenta "Paluszków Beskidzkich", by nie zwalniać ludzi ze spalonej fabryki. Jak mówił, ta decyzja może mieć też podstawy biznesowe - podobnie zrobił słynny producent samolotów. Zobacz więcej na temat: POLSKA pożar GOSPODARKA straż pożarna internet influencer
Robisz zakupy w internecie? Tak sklepy manipulują klientami UOKiK zarzuca sklepom internetowym manipulacyjne techniki sprzedażowe (tzw. dark patterns). Robi tak aż 75 proc. z 642 zbadanych stron internetowych i aplikacji mobilnych e-commerce. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA e-commerce sklep internetowy oszustwa społeczeństwo POLSKA
Radowe szaleństwo. Jak odkrycie Marii Skłodowskiej-Curie wpadło w ręce szarlatanów Dlaczego małżeństwo Curie nie zadbało o patenty na produkcję radioaktywnych substancji? Skąd w sklepach wzięły się garnki, zegarki, kosmetyki, pasty do zębów i napoje z radem? I co miał z tym wspólnego niejaki doktor Alfred Curie? Zobacz więcej na temat: Maria Skłodowska-Curie Piotr Curie promieniowanie Paryż USA odkrywcy HISTORIA nagroda Nobla chemia fizyka NAUKA kapitalizm atom
Arabowie grają w innego Wiedźmina? Agnieszka Szóstak Trójkowa rozmowa Radka Nałęcza z Agnieszką Szóstak, weteranką branży gier wideo, współpracującą niegdyś z CD Project RED, między innymi przy "Wiedźminie". Ekspertka od promocji gier opowie o między innymi o tym, co należało wyciąć z gry "Wiedźmin", aby gra została dopuszczona na Arabski lub Japoński rynek. Zobacz więcej na temat: gry wideo Wiedźmin
Audiomarketing - czy ma wpływ na nasze decyzje zakupowe? Robiąc zakupy w centrum handlowym, zazwyczaj nie zauważamy towarzyszącej nam muzyki. Jej obecność może jednak w znaczący sposób wpływać na nasze decyzje zakupowe. Zobacz więcej na temat: Czwórka Marta Hoppe zapach dźwięki konsument psychologia
PR24 "Zielona ściema" pokusą dla firm. Czym jest zjawisko greenwashingu? - Jest wiele firm, które opowiadają o swoich ekousługach czy o tym, jakie są "zielone", tymczasem gdy wczytać się w ich raporty, to widać, że nie ma tam wiele zielonych elementów poza strategiami marketingowymi - mówił w Polskim Radiu 24 Jakub Kajmowicz, publicysta (energetyka24.com). Zobacz więcej na temat: problemy społeczne POLSKA społeczeństwo ekologia biznes Maria Furdyna GOSPODARKA
Blue Monday to tylko marketingowy chwyt. Nie ma żadnych podstaw naukowych Trzeci poniedziałek stycznia nazywany jest często "Blue Monday" - dniem, który ma być najbardziej przygnębiający w roku. Skąd się wzięła ta nazwa i czy ma ona jakiekolwiek uzasadnienie? Czy "niebieski poniedziałek" to faktyczne zjawisko, czy tylko chwyt reklamowy? Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA ŚWIAT zakupy zdrowie psychiczne depresja zima
Najbardziej depresyjny dzień w roku? Dzisiaj Blue Monday Brytyjski psycholog Cliff Arnall opracował specjalny algorytm, który wskazuje, że najbardziej depresyjny dzień w roku przypada na trzeci poniedziałek stycznia. Teoria ta została szybko podchwycona i od kilkunastu lat dzień ten nazywany jest Blue Monday. Skąd takie twierdzenie? Zobacz więcej na temat: depresja humor zima ŚWIAT Europa
Jak dziś działa reklama? Grudzień to w marketingu szalony czas Jakub Biel myśli niestandardowo. Kreatywne reklamy robił już w kosmosie, telegazecie, na Tinderze i TikToku. W Czwórce zdradza, jak działają współczesne reklamy. Zobacz więcej na temat: Czwórka Kamil Jasieński marketing w internecie reklama
Jak uwolnić się od telemarketerów? "Dzień dobry, dzwonię do pana/pani z niezwykle korzystną ofertą...". Skąd telemarketerzy mają nasz numer telefonu? Co zrobić, by nie otrzymywać niechcianych telefonów? Zobacz więcej na temat: Kuba Marcinowicz telemarketing dane osobowe rodo