Polskie Radio
Section05

influencer

Kultura Afryki. Czym interesują się artyści i content creatorzy tego kontynentu?

Afryka, kontynent bogaty w różnorodność kulturową i artystyczną, coraz mocniej zaznacza swoją obecność w światowym krajobrazie sztuki. Z coraz większą chęcią śledzimy różnorodną kulturę afrykańskich krajów. Co przedstawia tamtejsza sztuka, czym się interesują jej twórcy oraz jak swój region przedstawiają content creatorzy z Afryki?
Zobacz więcej na temat:  Czwórka Zobacz także Afryka internet youtube Mateusz Demski Piotr Firan

Dzieci i młodzież w świecie dezinformacji

Jak mówi Andrzej Rylski z Państwowego Instytutu Badawczego NASK, pokolenie Z najbardziej ufa influencom i innym znanym osobowościom internetowym. Co więcej, przedstawiciele tej grupy poświęcają najmniej czasu na weryfikację informacji. Jak młodzi ludzie radzą sobie w świecie pełnym nieprawdziwych informacji i fake'ów?
Zobacz więcej na temat:  Czwórka Zobacz także O co chodzi z tą dezinformacją? pokolenie z dezinformacja influencerzy Kamil Jasieński Mateusz Demski media społecznościowe

Patologie w internecie. Jak chronić i edukować dzieci?

Wielu infuencerów wykonuje wspaniałą robotę - dzielą się ze swoimi odbiorcami wiedzą i doświadczeniem, edukują i doradzają, polecają książki i filmy warte uwagi - ale w tej grupie są też osoby, które nie mają nic wartościowego do zaoferowania, a treści, które udostępniają są nie tylko niskich lotów, bywają także groźne. I jedni, i drudzy są wzorcami dla młodych ludzi. Jak uchronić dziecko przed niebezpieczeństwami?
Zobacz więcej na temat:  Roman Czejarek internet influencerzy dzieci

Mroczny świat influencerów. Za kolorową fasadą kryje się piekło

- Najbardziej niebezpieczny jest wpływ, jaki mają influencerzy na swoich odbiorców. To jakiś taki czarodziejski wpływ, który polega na tym, że odbiorcy przyjmują, że to, co mówi influencer to jest prawda, a w związku z tym influencer zawsze ma rację - powiedział w audycji "Muzyka nocą" Jakub Wątor, autor książki "Influenza. Mroczny świat influencerów".
Zobacz więcej na temat:  Paweł Sito Jakub Wątor internet influencerzy

Loterie i zakłady na wyciągnięcie ręki. Czy w Polsce mamy epidemię hazardu?

Dane z 2019 roku sugerują, że w grach hazardowych uczestniczyło prawie 40 procent Polaków. Dzisiaj, po pięciu latach i epidemii COVID, która zmieniła nasze zachowania w sieci, może być o wiele gorzej. Po gry (głównie w Internecie) sięgają młodzi, obstawiając zakłady sportowe. Cyfrowy, wirtualny hazard pokroju koła fortuny, to także stały element popularnych gier na smartfony.
Zobacz więcej na temat:  społeczeństwo hazard uzależnienia zdrowie Jakub Wątor Krzysztof Łoniewski Trójka Klub Trójki psychologia

Polacy ruszyli po "Beskidzkie". Sieciowy viral pomoże firmie?

- Przedsiębiorca, który w tragicznej sytuacji dba o swoich pracowników, jest zawsze bardzo dobrze widziany - tłumaczył w rozmowie z portalem polskieradio24.pl dr. inż. Jacek Kotarbiński, ekspert ds. marketingu, o decyzji producenta "Paluszków Beskidzkich", by nie zwalniać ludzi ze spalonej fabryki. Jak mówił, ta decyzja może mieć też podstawy biznesowe - podobnie zrobił słynny producent samolotów.
Zobacz więcej na temat:  POLSKA pożar GOSPODARKA straż pożarna marketing internet

Influencer influencerowi nierówny. Czyja reklama przekonuje nas bardziej?

- 61 procent kupujących przyznało, że kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji influencera. A tylko 20 procent osób kliknęło na reklamę, która pojawiła się w mediach społecznościowych. Siła oddziaływania infuencerów jest niesamowita - mówi Rafał Reif, lider sektora produktów konsumenckich i handlu detalicznego.
Zobacz więcej na temat:  Czwórka STYL ŻYCIA Kamil Jasieński influencer marketing

Blaski i cienie życia internetowych influencerów - reportaż Weroniki Puszkar

Non stop przewijamy posty, przeglądamy rolki i relacje, które tworzą influencerzy na TikToku w internecie: reklamują ubrania, kosmetyki, pokazują swoje życie. Naturalnie poddani są ocenie, a obserwatorzy są różni. Nieraz bezlitośnie hejtują to, co widzą w sieci. Często robią to z fałszywego konta, więc czują się bezkarni.
Zobacz więcej na temat:  Trójka reportaż Weronika Puszkar influencerzy internet media społecznościowe stalking

Prawdziwe oblicze pokolenia Z. Krzywdzące stereotypy kontra rzeczywistość

Roszczeniowi małolaci, którym nie chce się pracować – takie niemiłe, wręcz brutalne opinie można usłyszeć o pokoleniu Z, czyli osobach urodzonych po 1998 roku. Czy naprawdę tacy są? Co sami myślą o sobie i o innych generacjach? Na te pytania kompleksowo odpowiada nowy raport.
Zobacz więcej na temat:  społeczeństwo pokolenie z raport badanie badanie raport rynek pracy praca rozwój osobisty zarobki pieniądze zdrowie psychiczne millenialsi Robert Grzędowski Trójka