Polskie Radio
Section05

influencerzy

Dzieci i młodzież w świecie dezinformacji

Jak mówi Andrzej Rylski z Państwowego Instytutu Badawczego NASK, pokolenie Z najbardziej ufa influencom i innym znanym osobowościom internetowym. Co więcej, przedstawiciele tej grupy poświęcają najmniej czasu na weryfikację informacji. Jak młodzi ludzie radzą sobie w świecie pełnym nieprawdziwych informacji i fake'ów?
Zobacz więcej na temat:  Czwórka Zobacz także O co chodzi z tą dezinformacją? pokolenie z dezinformacja influencer Kamil Jasieński Mateusz Demski media społecznościowe

POLSKIE RADIO 24 Dezinformacja żywnościowa. "Uwaga na tzw. influencerów"

- Żywność jest bardzo wdzięcznym polem dla dezinformacji. Zwłaszcza że jest to dobro, z którego korzysta każdy z nas - zwracają uwagę w Polskim Radu 24 dr Przemysław Rzodkiewicz, główny inspektor sanitarny jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych oraz Izabela Jarka, główny analityk danych w dziale przeciwdziałania dezinformacji NASK-BIP.
Zobacz więcej na temat:  Polskie Radio 24 Ewa Wasążnik fake news żywność jedzenie dezinformacja

Patologie w internecie. Jak chronić i edukować dzieci?

Wielu infuencerów wykonuje wspaniałą robotę - dzielą się ze swoimi odbiorcami wiedzą i doświadczeniem, edukują i doradzają, polecają książki i filmy warte uwagi - ale w tej grupie są też osoby, które nie mają nic wartościowego do zaoferowania, a treści, które udostępniają są nie tylko niskich lotów, bywają także groźne. I jedni, i drudzy są wzorcami dla młodych ludzi. Jak uchronić dziecko przed niebezpieczeństwami?
Zobacz więcej na temat:  Roman Czejarek internet influencer dzieci

Mroczny świat influencerów. Za kolorową fasadą kryje się piekło

- Najbardziej niebezpieczny jest wpływ, jaki mają influencerzy na swoich odbiorców. To jakiś taki czarodziejski wpływ, który polega na tym, że odbiorcy przyjmują, że to, co mówi influencer to jest prawda, a w związku z tym influencer zawsze ma rację - powiedział w audycji "Muzyka nocą" Jakub Wątor, autor książki "Influenza. Mroczny świat influencerów".
Zobacz więcej na temat:  Paweł Sito Jakub Wątor internet influencer

Oktagon MMA i walki w klatce. Czy freak-fighty powinny być zakazane?

Rzecznik Praw Obywatelskich uznał, że gale "freak-fightowe" mogą promować przemoc i inne patologiczne zachowania. W audycji "Bez tabu" Jakub Jamrozek i jego goście rozmawiali o tym, czy walki MMA z postaciami - często  o kontrowersyjnej działalności w internecie - powinny być zakazane?
Zobacz więcej na temat:  Czwórka MMA freakfight Jakub Jamrozek Sporty walki Michał Jurczyga Michał Pasternak dr Jolanta Tkaczyk Paweł Żygliński Kacper Bartosiak Martyna Różycka

Większość dzieci nie chce być już aktorką czy strażakiem. Marzą o byciu influencerem

Angielskie słowo influence oznacza wpływać i wywierać na kogoś wpływ. To właśnie robią youtuberzy, tiktokerzy i instagramerzy. A o tym w jaki sposób to robią i jak przekonać nasze dzieci do tego żeby temu nie ulegały mówili w "Strefie Rodzica" Kuba Wątor - dziennikarz, autor książki "Influenza" oraz Magdalena Prokop-Duchnowska dziennikarka Tygodnika Idziemy.
Zobacz więcej na temat:  radio dla dzieci radio dla rodziców Strefa Rodzica dzieci edukacja influencer marketing internet zagrożenia w internecie

"Wrogie narracje" Orbana. Zarobili krocie na propagandzie

Rządzący od 14 lat Viktor Orbán za wielkie pieniądze używa influencerów, aby wzmacniać partyjny przekaz w mediach społecznościowych - alarmują węgierscy dziennikarze śledczy. Ustalili, że Facebook i Google zarobiły ponad milion euro na "wrogich narracjach" zawierających kłamstwa o pomocy Ukrainie czy Donaldzie Tusku.
Zobacz więcej na temat:  ŚWIAT Węgry dezinformacja ANALIZA Viktor Orban technologie media społecznościowe google Facebook GOSPODARKA

Popularyzowanie polszczyzny w internecie. Kamila Kalińczak: lepiej jest polecać się nawzajem

Jak zdobyć popularność w internecie? Można tworzyć treści rozrywkowe, przygotowywać skompilowane informacje z kraju i świata lub zajmować się nauką - nie tylko fizyką czy chemią, ale i popularyzowaniem poprawnej polszczyzny. Jak wygląda taka działalność od kulis? O tym opowiedziała Kamila Kalińczak - dziennikarka, lektorka i trenerka wystąpień publicznych, którą w mediach społecznościowych obserwuje łącznie kilkaset tys. osób.
Zobacz więcej na temat:  Trójka Mateusz Adamczyk Kamila Kalińczak język polski media społecznościowe social media

Blaski i cienie życia internetowych influencerów - reportaż Weroniki Puszkar

Non stop przewijamy posty, przeglądamy rolki i relacje, które tworzą influencerzy na TikToku w internecie: reklamują ubrania, kosmetyki, pokazują swoje życie. Naturalnie poddani są ocenie, a obserwatorzy są różni. Nieraz bezlitośnie hejtują to, co widzą w sieci. Często robią to z fałszywego konta, więc czują się bezkarni.
Zobacz więcej na temat:  Trójka reportaż Weronika Puszkar influencer internet media społecznościowe stalking