Kryptoreklama w mediach społecznościowych. Na co trzeba uważać? Odpłatna promocja produktów czy usług bez wyraźnego wskazania, że są to treści sponsorowane, nie powinna mieć miejsca. Wprowadza konsumentów w błąd i stanowi nieuczciwą praktykę rynkową. A jednak się zdarza. Na co powinni zwracać uwagę konsumenci, aby nie dać się nabrać nieuczciwym reklamodawcom? Zobacz więcej na temat: Roman Czejarek reklama reklama w internecie media społecznościowe Instagram UOKiK oszustwa społeczeństwo
Influencerzy - czy są współczesnymi autorytetami? - Nastąpiła redefinicja pojęcia "autorytet". Zresztą w ogóle autorytety są, tworzą się i przemijają. Są autorytetami tylko w konkretnych dyscyplinach czy też w tym, na czym się znają - mówi w Czwórce dr Małgorzata Bulaszewska, kulturoznawczyni. - I tak samo funkcjonują influencerzy. Można powiedzieć, że oni są autorytetami dla swoich grup odbiorców, czyli dla followersów. Zobacz więcej na temat: Czwórka internet media społecznościowe Mateusz Kulik influencer
Sołtys Lubelszczyzny: wyciągam z otchłani zdarzenia z lat 90. "Sołtys Lubelszczyzny" - pod tym hasłem w mediach społecznościowych odnajdujemy materiały tworzone przez Kamila Dąbrowskiego. Na YouTubie jego filmy notują miliony wyświetleń. W Czwórce ich autor zdradza, skąd czerpie na nie pomysły. Zobacz więcej na temat: Czwórka Kamil Jasieński youtube media społecznościowe
PR24 Influencerzy nie oznaczają reklam. Prezes UOKiK o zarzutach wobec Chajzera, Rozenek-Majdan i Dody - W przypadku Filipa Chajzera, Doroty Rabczewskiej i Małgorzaty Rozenek-Majdan mieliśmy do czynienia z sytuacjami, gdy influencerzy nie oznakowali w ogóle treści o charakterze komercyjnym. Gdzieniegdzie można było spotkać "#współpraca", który zgodnie z naszymi rekomendacjami nie jest prawidłowym oznakowaniem treści o charakterze komercyjnym - powiedział w Polskim Radiu 24 prezes UOKiK Tomasz Chróstny. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 POLSKA UOKiK Doda Filip Chajzer społeczeństwo reklama
Chajzer, Rozenek-Majdan i Doda nie oznaczali reklam. UOKiK postawił zarzuty Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił Filipowi Chajzerowi, Dorocie Rabczewskiej oraz Małgorzacie Rozenek-Majdan zarzuty nieprawidłowego oznaczania treści reklamowych w mediach społecznościowych, co wprowadza konsumentów w błąd - przekazał UOKiK. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA UOKiK influencer reklama POLSKA celebryta celebryci
Zawód influencer - czy nadal jest na topie? 21 mln Polaków śledzi co najmniej jednego influencera, a trzech na czterech ulega jego wpływom - tak podają badania themostonline.pl. Najpopularniejsi influencerzy 2022 roku to Robert i Anna Lewandowscy i Wojciech Szczęsny. Internetowych twórców, którzy tworzą swoje społeczności, jest jednak rzesza. Zobacz więcej na temat: Czwórka Weronika Puszkar internet media społecznościowe social media influencer
Reklama w social mediach. Co może, a czego nie może celebryta? Celebryci i influencerzy coraz częściej reklamują w mediach społecznościowych różne produkty i usługi. Nie mówią jednak, że otrzymują w zamian wynagrodzenie. Jak się okazuje, kryptoreklama jest zakazana. - Każdy z nas ma prawo do rzetelnej informacji o charakterze danego materiału - ostrzega w Programie 1 Polskiego Radia Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zobacz więcej na temat: Sława Bieńczycka społeczeństwo UOKiK influencer celebryta celebryci Tomasz Chróstny
"Konwersja". Influencerzy po ciemnej stronie mocy "Konwersja" to współczesny thriller, w którym zakulisowe działania niepozornych specjalistycznych agencji mają realny wpływ na całe narody. - Rzeczywistość wirtualna wpływa na nasz świat realny - mówi autor książki Piotr Rogoża. Zobacz więcej na temat: influencer Jakub Kukla fake news Dwójka
"Cicha ziemia", "Bestia" i "Rodzice kontra influencerzy". Premiery na koniec wakacji Widzowie, którzy wybiorą się do kina w najbliższych dniach, będą mogli zobaczyć polski dramat, amerykański thriller z lwem ludobójcą i sympatyczną rodzinną komedię włoską. Na ekranach kin także amerykański melodramat i dreszczowiec południowokoreański. W "Magazynie bardzo filmowym" mówiliśmy o kinowych premierach. Zobacz więcej na temat: kino Michał Montowski Włochy komedia Agnieszka Żulewska basen RPA Republika Południowej Afryki ojciec influencer media społecznościowe Korea Południowa USA call center
Dlaczego Polacy nie ufają influencerom? Według badania "Ranking społecznie poważanych zawodów 2022" influencerzy i twórcy internetowi znaleźli się na końcu zestawienia. - Oznacza to, że nie cieszą się zbyt dużym uznaniem wśród Polaków - mówi Edward Korbel z SW Research. Zobacz więcej na temat: Czwórka internet oszustwa Kamil Jasieński influencer influencer marketing zdrowie Mateusz Kulik
Influencerzy promują więcej niezdrowej żywności niż inne gwiazdy Za to nowe odkrycie odpowiedzialna jest 17-letnia Nyashy Nyoni, uczennica Ossining High School w Nowym Jorku. Dzięki swoim badaniom, znalazła się w finale konkursu Regeneron Science Talent Search 2022. Zobacz więcej na temat: żywność social media
Influencer marketing. Nowy rodzaj reklamy podbija rynek Każdy, komu zdarza się oglądać twórczość youtubowych influencerów, zauważył, że po kilku minutach autor kanału z właściwego tematu filmu przechodzi, mniej lub bardziej płynnie, do reklamowania produktu czy usługi. To tylko fragment filmu, ale dzięki tym paru minutom influencer zarabia, a reklamowana firma zdobywa kolejnych konsumentów. Influencer marketing, bo tak nazywa się ten rodzaj działalności, to obecnie najprężniej rozwijający się obszar marketingu. Zobacz więcej na temat: Trójka Piotr Firan STYL ŻYCIA reklama reklama w internecie social media media społecznościowe
UOKiK bierze pod lupę influencerów. Urząd sprawdzi, czy reklamują oszustwa Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zapowiedział, że jego kontrolerzy będą sprawdzać, czy influencerzy promują tzw. scam, czyli produkty lub usługi, które opierają się na oszukiwaniu internautów lub wprowadzaniu ich w błąd. Zobacz więcej na temat: UOKiK internet GOSPODARKA POLSKA
Influencer, czyli kto? Jakie umiejętności przydają się w świecie social mediów? Pokazuje swoje życie w mediach społecznościowych, jest popularny i promuje rzeczy, którymi się interesuje. Kim właściwie jest influencer? Kto może nim zostać? Czy faktycznie jest autorytetem w danej dziedzinie? Zobacz więcej na temat: bloger moda społeczeństwo social media Agnieszka Kunikowska
Influencerzy na cenzurowanym. Retusz zdjęć ma być oznaczony Norwegia wypowiada wojnę influencerom, którzy na zdjęciach przekłamują rzeczywistość. Zdjęcia na portalach społecznościowych, które zostały poddane retuszowi, muszą zostać oznaczone. Wszystko to z powodu skali promocji nierealnych standardów piękna. Zobacz więcej na temat: Czwórka internet oszustwa Kamil Jasieński influencer influencer marketing zdrowie Mateusz Kulik
Przerabiasz zdjęcia? Musisz to odpowiednio oznaczyć Norwescy influencerzy będą musieli dostosować się do nowego prawa. Zobacz więcej na temat: internet influencer
Dramat w kolorowym opakowaniu. "Sweat" Magnusa Von Horna – Chciałem podejść do tego bardzo realistycznie, bo wierzę, że widz ma swoje zdanie na ten temat. Nie muszę komentować, bo widz sam to robi, ale mogę przedstawić ciekawy świat. Bardzo mnie ciekawi, co widz potem robi z tym światem – mówił w "Trójkowo, filmowo" Magnus Von Horn, reżyser filmu "Sweat". Dramat przedstawiający trzy dni z życia influencerki fitness Sylwii Zając to jedyny polski obraz w selekcji zeszłorocznego festiwalu w Cannes, a zarazem Trójkowa premiera tygodnia. Zobacz więcej na temat: Ryszard Jaźwiński Trójka KULTURA FILM kino Szwecja Borys Szyc social media fitness Instagram
Wirtualne influencerki zdobywają social media Nagrywają piosenki, występują w teledyskach, reklamują produkty, mają swoje konta na portalach społecznościowych, a nawet własne poglądy, chociaż… nie istnieją. Mowa o wirtualnych influencerkach, które w Stanach Zjednoczonych robią furorę i zarabiają miliony dolarów rocznie. Zobacz więcej na temat: STYL ŻYCIA Piotr Łodej Trójka technologia influencer social media media społecznościowe