Na platformach społecznościowych, takich jak np. Instagram, celebrytom często płaci się za promowanie jedzenia i napojów. Nyasha Nyoni postanowiła sprawdzić, jak zdrowe są te produkty.
Do przeprowadzenia analizy potrzebowała listy słynnych kont na Instagramie. Stąd też wybrała 100 najlepiej zarabiających sportowców na świecie z listy Forbesa. 100 muzyków wywodziło się z listy gorących piosenek Billboardu. Zaś 100 influencerów zaczerpnęła z rankingu „Instagram Richlist”.
W następnej kolejności, Nyasha poszukiwała postów, które promowały żywność i napoje w 2019 i 2020 roku. Później zaś obliczyła wynik żywieniowy dla każdego produktu.
Jak się okazało, 100 influencerów promowało ponad 500 produktów spożywczych i napojów w ciągu dwóch lat. 100 muzyków poparło około 160 tych produktów. Sportowcy wypromowali około 280. Co więcej, influencerzy promowali więcej przekąsek niż inne grupy. To była najbardziej niezdrowa żywność w analizie. Co ciekawe jednak, przekąski były najczęściej wybieranym rodzajem produktu przez wszystkie trzy grupy. Najmniej promowane były owoce, warzywa i woda. Muzycy reklamowali głównie alkohol. Natomiast influencerzy i sportowcy bardziej skupili się na napojach energetycznych.