Ponad 5 mln zł kary za kryptoreklamę na Instagramie. Prezes UOKiK: nadszedł czas, by egzekwować zasady Prezes UOKiK nałożył łącznie ponad 5 mln zł kary za nieprawidłowe oznaczanie materiałów reklamowych w mediach społecznościowych. Decyzje dotyczą jednego z liderów branży suplementów diety - spółki Olimp Laboratories oraz trojga influencerów z branży fitness. To pierwsze kary nałożone zarówno na twórców, jak i na reklamodawcę za nieprawidłowe oznaczanie treści reklamowych. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA UOKiK internet influencer marketing reklama media społecznościowe POLSKA
Influencerzy - czy są współczesnymi autorytetami? - Nastąpiła redefinicja pojęcia "autorytet". Zresztą w ogóle autorytety są, tworzą się i przemijają. Są autorytetami tylko w konkretnych dyscyplinach czy też w tym, na czym się znają - mówi w Czwórce dr Małgorzata Bulaszewska, kulturoznawczyni. - I tak samo funkcjonują influencerzy. Można powiedzieć, że oni są autorytetami dla swoich grup odbiorców, czyli dla followersów. Zobacz więcej na temat: Czwórka internet media społecznościowe Mateusz Kulik influencerzy
Chajzer, Rozenek-Majdan i Doda nie oznaczali reklam. UOKiK postawił zarzuty Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił Filipowi Chajzerowi, Dorocie Rabczewskiej oraz Małgorzacie Rozenek-Majdan zarzuty nieprawidłowego oznaczania treści reklamowych w mediach społecznościowych, co wprowadza konsumentów w błąd - przekazał UOKiK. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA UOKiK influencerzy reklama POLSKA celebryta celebryci
Zawód influencer - czy nadal jest na topie? 21 mln Polaków śledzi co najmniej jednego influencera, a trzech na czterech ulega jego wpływom - tak podają badania themostonline.pl. Najpopularniejsi influencerzy 2022 roku to Robert i Anna Lewandowscy i Wojciech Szczęsny. Internetowych twórców, którzy tworzą swoje społeczności, jest jednak rzesza. Zobacz więcej na temat: Czwórka Weronika Puszkar internet media społecznościowe social media influencerzy
Reklama w social mediach. Co może, a czego nie może celebryta? Celebryci i influencerzy coraz częściej reklamują w mediach społecznościowych różne produkty i usługi. Nie mówią jednak, że otrzymują w zamian wynagrodzenie. Jak się okazuje, kryptoreklama jest zakazana. - Każdy z nas ma prawo do rzetelnej informacji o charakterze danego materiału - ostrzega w Programie 1 Polskiego Radia Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zobacz więcej na temat: Sława Bieńczycka społeczeństwo UOKiK influencerzy celebryta celebryci Tomasz Chróstny
Rozy. Bije rekordy popularności w sieci, choć nie istnieje Ma 22 lata, a do jej wygenerowania użyto zaawansowanej technologii 3D, a także 800 wgranych schematów mimiki i ruchów. Mimo, że nie istnieje, jej profil śledzi na Instagramie prawie 150 tysięcy użytkowników. Kim jest Rozy? Zobacz więcej na temat: Czwórka STYL ŻYCIA nowe technologie Weronika Puszkar Kasia Dydo wirtualna rzeczywistość
"Wiele praktycznych przykładów". UOKiK wskazuje influencerom, jak powinni oznaczać treści reklamowe Rekomendacje Prezesa UOKiK dotyczące oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych są już dostępne - przekazał urząd antymonopolowy. Dokument obejmuje m.in. definicje, regulacje prawne i przykłady oznaczania reklam na różnych platformach internetowych. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA internet technologie UOKiK
"Konwersja". Influencerzy po ciemnej stronie mocy "Konwersja" to współczesny thriller, w którym zakulisowe działania niepozornych specjalistycznych agencji mają realny wpływ na całe narody. - Rzeczywistość wirtualna wpływa na nasz świat realny - mówi autor książki Piotr Rogoża. Zobacz więcej na temat: influencerzy Jakub Kukla fake news Dwójka
Influencerka po sześćdziesiątce? "W oczach młodych ludzi widzę swoją młodość" Za kilka dni ukaże się książka Ireny Wielochy pt. "Kobieta zawsze młoda. Jak nie przeoczyć szansy na realizację własnych marzeń". Autorka przekonuje, że młodość to stan umysłu, a aktywność sportową można rozpocząć w każdym wieku. Zobacz więcej na temat: senior Zbigniew Krajewski kabaret aktywność fizyczna media społecznościowe
"Cicha ziemia", "Bestia" i "Rodzice kontra influencerzy". Premiery na koniec wakacji Widzowie, którzy wybiorą się do kina w najbliższych dniach, będą mogli zobaczyć polski dramat, amerykański thriller z lwem ludobójcą i sympatyczną rodzinną komedię włoską. Na ekranach kin także amerykański melodramat i dreszczowiec południowokoreański. W "Magazynie bardzo filmowym" mówiliśmy o kinowych premierach. Zobacz więcej na temat: kino Michał Montowski Włochy komedia Agnieszka Żulewska basen RPA Republika Południowej Afryki ojciec influencerzy media społecznościowe Korea Południowa USA call center
Dlaczego Polacy nie ufają influencerom? Według badania "Ranking społecznie poważanych zawodów 2022" influencerzy i twórcy internetowi znaleźli się na końcu zestawienia. - Oznacza to, że nie cieszą się zbyt dużym uznaniem wśród Polaków - mówi Edward Korbel z SW Research. Zobacz więcej na temat: Czwórka internet oszustwa Kamil Jasieński influencerzy influencer marketing zdrowie Mateusz Kulik
Influencer. Gdzie nauczyć się tego "fachu"? Dla wielu młodych ludzi bycie influencerem to spełnienie marzeń. Kiedyś liczba lajków i followersów zależała od pomysłowości właściciela danego konta w mediach społecznościowych, ale także od szczęścia. Dziś tego, jak zostać influencerem, można nauczyć się w szkole albo na studiach. Zobacz więcej na temat: Czwórka STYL ŻYCIA edukacja studia media społecznościowe Szymon Jaworski Marta Zinkiewicz
Influencerzy na cenzurowanym. Retusz zdjęć ma być oznaczony Norwegia wypowiada wojnę influencerom, którzy na zdjęciach przekłamują rzeczywistość. Zdjęcia na portalach społecznościowych, które zostały poddane retuszowi, muszą zostać oznaczone. Wszystko to z powodu skali promocji nierealnych standardów piękna. Zobacz więcej na temat: Czwórka internet oszustwa Kamil Jasieński influencerzy influencer marketing zdrowie Mateusz Kulik
Przerabiasz zdjęcia? Musisz to odpowiednio oznaczyć Norwescy influencerzy będą musieli dostosować się do nowego prawa. Zobacz więcej na temat: internet influencerzy
Wirtualne influencerki zdobywają social media Nagrywają piosenki, występują w teledyskach, reklamują produkty, mają swoje konta na portalach społecznościowych, a nawet własne poglądy, chociaż… nie istnieją. Mowa o wirtualnych influencerkach, które w Stanach Zjednoczonych robią furorę i zarabiają miliony dolarów rocznie. Zobacz więcej na temat: STYL ŻYCIA Piotr Łodej Trójka technologia influencerzy social media media społecznościowe
Jak zostać YouTuberem? Nauczysz się tego w szkole! W 1. Prywatnym Liceum Ogólnokształcącym w Słupsku powstaje klasa o profilu vlogerskim. Zobacz więcej na temat: youtube influencerzy
Zaczęła jako 14-latka. Teraz obserwują ją miliony - Kinga Sawczuk Inspiruje rzesze młodych odbiorców. Radzi jak pozostać sobą i nie dać się hejterom. Aktywnie tworzy w sieci, a niedawno wydała także książkę. Kinga Sawczuk – gwiazda młodego pokolenia, niebawem 20-latka, skutecznie podbija serca internautów. Zobacz więcej na temat: internet gwiazdy STYL ŻYCIA młodzież Piotr Łodej media społecznościowe