Jak zadbać o swój wizerunek? Public relations wskaże drogę

Ostatnia aktualizacja: 06.09.2023 13:45
"Jak Cię widzą, tak Cię piszą" - to hasło znane jest wszystkim, a zwłaszcza osobom, które funkcjonują w przestrzeni medialnej. W Czwórce, o kreowaniu wizerunku, opowiada Żaneta Kurczyńska, specjalistka PR.
W kreowaniu wizerunku ważna jest szczerość podkreśla Żaneta Kurczyńska, specjalistka PR
"W kreowaniu wizerunku ważna jest szczerość" podkreśla Żaneta Kurczyńska, specjalistka PRFoto: shutterstock/fizkies
  • Public relations to sztuka budowania wizerunku i pozytywnej relacji z otoczeniem.
  • "Warto mieć na siebie pomysł i działać zgodnie z  planem" radzi Żaneta Kurczyńska, specjalistka PR.
  • Ekspertka zwraca uwagę, że ważna jest szczerość, bo odbiorcy bardzo łatwo wyłapują fałsz. 

Jak ważne jest kreowanie pozytywnego wizerunku przekonał się niejeden celebryta i firma. W dobie rozwoju nowych technologii i mediów społecznościowych coraz więcej osób decyduje się na to, żeby zaistnieć w przestrzeni medialnej. - Mimo spontaniczności, warto mieć na siebie pomysł i działać zgodnie z  planem - radzi specjalistka PR. - Jeżeli chcemy długotrwale coś komunikować i trochę dłużej na tym rynku być, to o wizerunek powinniśmy dbać.


Budowanie wizerunku - co jest ważne?

Według ogólnej definicji public relations to budowanie i utrzymywanie wzajemnie korzystnych relacji z otoczeniem. Działania PR mają na celu kształtowanie wizerunku oraz uzyskanie akceptacji i przychylności.

W sieci roi się od ekscentrycznych influencerów, którzy szokującymi nagraniami próbują zaistnieć w świadomości internautów. Jednak, jak podkreśla specjalistka, nie zawsze zdają sobie sprawę z efektu jakich ich działania mogą przynieść. - Budowanie wizerunku to nie jest zrobienie czegoś głupiego dzisiaj, żeby o nas mówili głośno. Bo tak, jak szybko będą o nas mówić, tak szybko nas zapomną - tłumaczy. - Warto postawić na długofalową komunikację i szersze spojrzenie. Ważne jest mieć plan, "widzieć" swój wizerunek w całości i działać tak, żeby był on postrzegany pozytywnie.


Zobacz także:


Sytuacje kryzysowe - jak się zachować?

Co w przypadku, gdy wydarzy się kryzys i jakaś wpadka postawi nas w ogniu krytyki? -  Wszystko zależy od skali i tego z czym mamy do czynienia. Czasem warto zachować milczenie, jednak częściej lepiej stanąć do problemu. Pamiętać należy, że ważna jest szczerość, bo odbiorcy bardzo łatwo wyłapują fałsz - zaznacza Żaneta Kurczyńska. - Sytuacje kryzysową czasem można zażegnać oświadczeniem, nagraniem filmu lub  odpowiednim komentarzem. Forma uzależnione jest od umiejętności komunikacyjnych osoby, której sytuacja dotyczy. Jeśli dobrze radzimy sobie przed kamerami, panujemy nad emocjami i "językiem", to lepiej wyjaśnić sprawę wprost. Wydanie oświadczenia pisemnego pomaga na zebranie wszystkich argumentów w czytelną formę, dzięki czemu można uniknąć niezręczności.  Nie ma jednej recepty.


PR - jak wspierają profesjonaliści?

Jeśli nie wiemy, jak chcemy siebie zaprezentować można skorzystać z pomocy profesjonalistów. - Wspólnie tworzymy strategię komunikacji. Ustalamy, co chcemy komunikować, określimy grupę docelową i potem wdrażamy to w życie - mówi gość audycji. - Aspekty pracy PR-owca są przeróżne. Zajmujemy się kontaktami z mediami, prowadzimy media społecznościowe, robimy konferencje prasowe, eventy, pomagamy również przy kryzysach wizerunkowych.


***

Tytuł audycji: Pierwsze słyszę

Prowadzący: Kamil Jasieński

Gość: Żaneta Kurczyńska (specjalistka PR, autorka projektu Okiem PR-owca)

Data emisji: 06.09.2023

Godzina emisji: 9.15

aw


Czytaj także

Nebula Studio. Maciek Karbowski zdradza tajniki realizacji dźwięku

Ostatnia aktualizacja: 27.07.2023 11:20
Na co dzień gra w zespole Tides from Nebula, w sieci pokazuje, jak życie muzyka i producenta muzycznego wygląda "od kuchni". Ale największa część aktywności internetowej Maćka Karbowskiego poświęcona jest zagadnieniom związanym z brzmieniem, dźwiękiem, miksem i masteringiem. 
rozwiń zwiń
Czytaj także

Kolektyw SLAP. Świadome podejście do dźwięku to gwarancja dobrych eventów

Ostatnia aktualizacja: 24.08.2023 13:00
Kolektyw SLAP w przyszłym roku skończy 10 lat. Jego historia zaczęła się od potrzeby słyszenia dobrego dźwięku. To dzięki niemu kluby Warszawy, Wrocławia, imprezy plenerowe i sceny festiwalowe dają nam wspaniałą moc brzmienia. 
rozwiń zwiń