"Pisarze marzą o adaptacji w grze". Marcin Przybyłek Marcin Sergiusz Przybyłek (ur. 1968), znany także jako Martin Ann / Martin Ann Drimm, lekarz medycyny, trener i konsultant biznesowy, wizjoner, filozof. Autor sagi science fiction „Gamedec” (sześć części, siedem tomów), humorystycznej serii „Orzeł Biały” (dwa tomy, termin wydania trzeciego: 2025), futurystycznego kryminału „CEO Slayer”, obyczajowej powieści „Symfonia życia” oraz utrzymanej w klimatach fantasy / postapo „Starej kobiety i smoka” (termin wydania: 2025). W 2021 roku została wydana przez Anshar Studios oparta na jego prozie gra wideo „Gamedec” (platformy PC, PS5 i Nintendo Switch). Firma Pyramid Games rozpoczęła prace nad grą wideo „CEO Slayer”. Współpracuje z YouTubową „Astrofazą” w ramach "Pop Science" i "Luk Nauki", prowadzi także własny kanał, gdzie wygłasza „kazania” w ramach „Kościoła Jedynki i Jej Znaczenia”. Jest twórcą zarejestrowanym w portalu Patronite. Aktorsko realizował się w serialu "19+" (rola Aleksa). Zainteresowany psychologicznym, technologicznym tudzież finansowym rozwojem ludzkości oraz strukturą rzeczywistości, rozwija swoje wizje w książkac Zobacz więcej na temat: KSIĄŻKA
Tomasz Bagiński: Polska ma niepowtarzalny kolor Tomasz Bagiński - reżyser, animator, rysownik. Nominowany do Oscara i nagrodzony przez BAFTA twórca filmowy, artysta wizualny i storyteller. Obecnie, jako Executive Producer pracuje na planie serialowej wersji Wiedźmina, produkowanej przez Netflix we współpracy z Platige Image. Zobacz więcej na temat: Wiedźmin animacja
Gry roku 2024. The Game Awards z Barnabą Siegelem Kontynuujemy przegląd najważniejszych wydarzeń 2024 roku w świecie gier. Dużym zaskoczeniem była premiera "Indiany Jonesa i Wielkiego Kręgu". Produkcja została gorąco przyjęta przez fanów gier. Za nami także gala The Game Awards 2024, którą niespodziewanie wygrała platformówka "Astrobots". Polskie 11bit studios może pochwalić się wygraną w kategorii najlepsza gra strategiczna. Jednak serwisy informacyjne zdominowała wiadomość o zwiastunie do "Wiedźmina 4". Sieć zapełniła się komentarzami dotyczącymi wyboru Ciri jako głównej bohaterki, a zaprezentowany trailer zanotował milionowe wyświetlenia, stając się najbardziej popularnym wśród wszystkich zapowiedzi TGA. Zobacz więcej na temat:
Polski twórca w Secret Level. Damian Nenow Gościem programu "Samograj" jest reżyser Damian Nenow, który pracował nad odcinkiem inspirowanym grą "Crossfire". Animacja wchodzi w skład serii "Secret Level". Serial zadebiutował na platformie Prime Video, a punktem wyjścia w każdym odcinku jest inna gra wideo ("Armored Core", "PAC-MAN", "Sifu", "Unreal Tournament", "Warhammer 40,000" itd.). Pomysłodawcą antologii jest Tim Miller – twórca Love, Death and Robots, a także współreżyser filmu "Borderlands". Polska firma Platige Image zrealizowała jeden z odcinków. Przy pomocy nowoczesnej animacji udało się wykreować obraz, który niczym nie różni się od filmów akcji znanych z tradycyjnego kina. Jak wyglądał proces tworzenia odcinka, jakie są możliwości współczesnej animacji i o łączeniu światów cyfrowego z rzeczywistym - o tym w "Samograju". Zobacz więcej na temat: serial
Green gaming - czy branża gier może być ekologiczna? - Green gaming może oznaczać próby bardziej ekologicznych zachowań w sferze materialnej, w produkcji gier, ale może też objawiać się w tym, co dzieje się w samych grach, w tym, o czym one są - mówi profesor Paweł Frelik. - W ostatnich latach obserwujemy zwiększoną obecność szeroko pojętych motywów ekologicznych wewnątrz gier. Tu jest nadzieja. Zobacz więcej na temat: Czwórka Zobacz także gaming ekologia Marta Zinkiewicz
Growe podsumowanie roku. Paweł Sugalski Trójkowa rozmowa Radka Nałęcza z Pawłem Sugalskim, zarządzającym funduszem Smart Money FIZ. To autor książki "Gaming na giełdzie", pomysłodawca pierwszego w Polsce funduszu poświęconego sektorowi gier: Rockbridge Gier i Innowacji, który osiągnął w 2020 r. stopę zwrotu na poziomie 69%, deklasując wszystkie fundusze inwestujące w Polsce. W ostatnich kwartałach autor regularnie pojawiający się w mediach związanych z tematyką giełdową. Prywatnie, aktywny komentator sytuacji w branży na portalu X. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Tematem rozmowy będzie inwestowanie w firmy produkujące gry wideo. Podsumujemy rok 2024 w polskiej branży gier oraz opowiemy o światowych tendencjach na rynku. Oprócz tego tradycja porcja najświeższych doniesień ze świata gier. Zobacz więcej na temat:
Każdy jest graczem. Wojciech Ozimek Trójkowa rozmowa Radka Nałęcza z Wojciechem Ozimkiem, z one2tribe, zajmującej się zwiększaniem zaangażowania pracowników wykorzystując do tego elementy zaczerpnięte z gier oraz rozwiązania sztucznej inteligencji. Siłą rzeczy każdy z nas "skilluje", a na koniec pracy chciałby usłyszeć "gg". Zobacz więcej na temat: AI rozwój firmy
Maciej Gołębiewski i Bartosz Kwietniewski reanimują "niekochane" gry wideo Jak dać grom nowe życie, sprawić by były dostosowane do współczesnej technologii i trafiły do nowych grup odbiorców? Rozmowa o programie umożliwiającym granie w stare gry, na nowoczesnym sprzęcie z najnowszymi systemami. Zobacz więcej na temat: Trójka Radosław Nałęcz
Reanimują "niekochane" gry wideo. Maciej Gołębiewski i Bartosz Kwietniewski Trójkowa rozmowa Radka Nałęcza z Maciejem Gołębiewskim i Bartoszem Kwietniewskim, ratowanikami "niekochanych gier". Chodzi o tytuły, które powstały kilkadziesiąt lat temu, dla wielu z nas były tymi pierwszymi produkcjami, ale wraz z postępem technologicznym zostały zapomniane. Wiele z tych starych, kultowych gier ma szansę na nowe życie za sprawą GOG Preservation Program. To inicjatywa, która pozwala grać w klasyczne gry na nowoczesnych systemach PC. Zobacz więcej na temat:
Polska gra doceniona przez Amnesty International. Paweł Miechowski Trójkowa rozmowa Radka Nałęcza z Pawełem Miechowskim z 11bit Studios. Warszawska firma zajmująca się tworzeniem gier wideo zasłynęła This War Of Mine, czyli tytułem, który opowiada o wojnie z perspektywy cywili. Gra stała się lekturą szkolną a ostatnio została wyróżniona przez Amnesty International. Zobacz więcej na temat: edukacja Amnesty International
"63 Days", czyli odejście od schematu powstania warszawskiego "63 Days" to nowa polska gra studia Destructive Creations, przenosząca graczy w realia powstania warszawskiego. Taktyczna strategia, rozgrywająca się w czasie rzeczywistym, odwołuje się do popularnej serii Commandos, ale na poziomie rozgrywki opiera się bezpośrednio na "War Mongrels" - poprzedniej wojennej grze taktycznej tego samego studia. Zobacz więcej na temat:
Polska strzelanka z Myszką Miki? Grzegorz Czesław Pamula oraz Michał Rostek Trójkowa rozmowa Radka Nałęcza z Grzegorzem Czesławem Pamulą oraz Michałem Rostkiem, autorami gry "Mouse", stylizowanej na klasyczne filmy animowane z Myszką Miki. Produkcja to strzelanka, której zapowiedź rozgrzała fanów gier. Tytuł powstaje w Polsce i odpowiada za niego studio Fumi Games. Zobacz więcej na temat: Myszka Miki
Z "Moskwy" do świata gier. Krzysztof Grudziński Krzysztof Grudziński: producent, reżyser, scenarzysta, dyrektor kreatywny, VR Artist oraz narrative i quest designer z doświadczeniem w grach video filmach i reklamie. Twórca gier, m.in. Apocalipsis, This is the Zodiac Speaking i Poopin, reżyser sesji motion capture, producent kilkunastu produkcji VR. Jako dyrektor kreatywny studio loco XR pracował nad projektami XR dla Muzeum Polin, ASZ Dziennik czy Valorant; Twórca teledysków Baranowskiego, Agima i Dody. Jego interaktywne vr-owe doświadczenie operowe "Umarłe Miasto" prezentowano m.in. na Krakowskim Festiwalu Filmowym oraz w Wenecji. Wyprodukowany przez niego Pełnometrażowy film Magdalena zdobywał nagrody m.in. w Szwecji, Anglii i na festiwalu Off Camera. Reżyser filmu Śmierć Frajera zrealizowanego w ramach ramach programu "30 minut" Studia Munka. Obecnie pracuje z Łukaszem Orbitowskim nad pełnometrażowym filmem "Ojciec, Syn i Duch". Head creative producer w studio Humanverse, liderze technologii AI i extended reality. Zobacz więcej na temat: MUZYKA
Studio One More Level świętuje dziesięciolecie i zapowiada nowy projekt Cyber Slash ma być skierowaną do wymagających graczy produkcją pełną akcji i grozy, osadzoną w alternatywnej historii XIX wieku. Zobacz więcej na temat: nowe technologie sztuczna inteligencja
PR24 Nowa książka o grach. "Postanowiliśmy wcisnąć się w niszę" - Ta książka jest analizą napięć pomiędzy radością z rozgrywki a doświadczeniem narracyjnym i tego, że te rzeczy wcale nie stoją ze sobą w sprzeczności. Także napięć gier jako elementów kultury, a zarazem produktów komercyjnych - mówiła w Polskim Radiu 24 Marta Fijak, która wraz z Arturem Ganszyńcem jest autorką książki "Jak i dlaczego tworzymy gry". Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 gra
Poszliśmy na Promised Land Art Festival Relacja z Promised Land Art Festiwal, rozmowy z gwiazdami branży gier, artystami i wydawcami biorącymi udział w tworzeniu największych hitów branży gier, komiksu i wielkiego ekranu. Zobacz więcej na temat: komiks kino
Dwudniowe święto komiksu i gier w Łodzi Miłośnicy komiksów i gier wszelkiego rodzaju odliczają dni do rozpoczęcia 35. edycji Międzynarodowego Festiwalu Komiksu i Gier. Dwudniowa impreza rozpoczyna się w Łodzi w sobotę 14 września. Zobacz więcej na temat: komiks komiksy gry gry planszowe Maciej Jankowski Trójka Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier Łódź
Filharmonia dla graczy. Heroes Orchestra Trójkowa rozmowa Radka Nałęcza z grupą muzyczną Heroes Orchestra - Natalią Gruszczyńską i Mateuszem Alberskim. Pomimo iż gra Heroes of Might and Magic 3 obchodzi właśnie 25-lecie, muzyka z tej kultowej produkcji wciąż pozostaje żywa. Grupa Heroes Orchestra z nostalgii i miłości do "Trójeczki" założyła prawdopodobnie pierwszą w Polsce orkiestrę dla środowiska graczy. Zobacz więcej na temat: orkiestra filharmonia