Polskie Radio
Section05

gry wideo

"Pisarze marzą o adaptacji w grze". Marcin Przybyłek

Marcin Sergiusz Przybyłek (ur. 1968), znany także jako Martin Ann / Martin Ann Drimm, lekarz medycyny, trener i konsultant biznesowy, wizjoner, filozof. Autor sagi science fiction „Gamedec” (sześć części, siedem tomów), humorystycznej serii „Orzeł Biały” (dwa tomy, termin wydania trzeciego: 2025), futurystycznego kryminału „CEO Slayer”, obyczajowej powieści „Symfonia życia” oraz utrzymanej w klimatach fantasy / postapo „Starej kobiety i smoka” (termin wydania: 2025). W 2021 roku została wydana przez Anshar Studios oparta na jego prozie gra wideo „Gamedec” (platformy PC, PS5 i Nintendo Switch). Firma Pyramid Games rozpoczęła prace nad grą wideo „CEO Slayer”. Współpracuje z YouTubową „Astrofazą” w ramach "Pop Science" i "Luk Nauki", prowadzi także własny kanał, gdzie wygłasza „kazania” w ramach „Kościoła Jedynki i Jej Znaczenia”. Jest twórcą zarejestrowanym w portalu Patronite. Aktorsko realizował się w serialu "19+" (rola Aleksa). Zainteresowany psychologicznym, technologicznym tudzież finansowym rozwojem ludzkości oraz strukturą rzeczywistości, rozwija swoje wizje w książkac
Zobacz więcej na temat:  KSIĄŻKA

Gry roku 2024. The Game Awards z Barnabą Siegelem

Kontynuujemy przegląd najważniejszych wydarzeń 2024 roku w świecie gier. Dużym zaskoczeniem była premiera "Indiany Jonesa i Wielkiego Kręgu". Produkcja została gorąco przyjęta przez fanów gier. Za nami także gala The Game Awards 2024, którą niespodziewanie wygrała platformówka "Astrobots". Polskie 11bit studios może pochwalić się wygraną w kategorii najlepsza gra strategiczna. Jednak serwisy informacyjne zdominowała wiadomość o zwiastunie do "Wiedźmina 4". Sieć zapełniła się komentarzami dotyczącymi wyboru Ciri jako głównej bohaterki, a zaprezentowany trailer zanotował milionowe wyświetlenia, stając się najbardziej popularnym wśród wszystkich zapowiedzi TGA.
Zobacz więcej na temat: 

Polski twórca w Secret Level. Damian Nenow

Gościem programu "Samograj" jest reżyser Damian Nenow, który pracował nad odcinkiem inspirowanym grą "Crossfire". Animacja wchodzi w skład serii "Secret Level". Serial zadebiutował na platformie Prime Video, a punktem wyjścia w każdym odcinku jest inna gra wideo ("Armored Core", "PAC-MAN", "Sifu", "Unreal Tournament", "Warhammer 40,000" itd.). Pomysłodawcą antologii jest Tim Miller – twórca Love, Death and Robots, a także współreżyser filmu "Borderlands". Polska firma Platige Image zrealizowała jeden z odcinków. Przy pomocy nowoczesnej animacji udało się wykreować obraz, który niczym nie różni się od filmów akcji znanych z tradycyjnego kina. Jak wyglądał proces tworzenia odcinka, jakie są możliwości współczesnej animacji i o łączeniu światów cyfrowego z rzeczywistym - o tym w "Samograju". 
Zobacz więcej na temat:  serial

Green gaming - czy branża gier może być ekologiczna?

- Green gaming może oznaczać próby bardziej ekologicznych zachowań w sferze materialnej, w produkcji gier, ale może też objawiać się w tym, co dzieje się w samych grach, w tym, o czym one są - mówi profesor Paweł Frelik. - W ostatnich latach obserwujemy zwiększoną obecność szeroko pojętych motywów ekologicznych wewnątrz gier. Tu jest nadzieja. 
Zobacz więcej na temat:  Czwórka Zobacz także gaming ekologia Marta Zinkiewicz

Growe podsumowanie roku. Paweł Sugalski

Trójkowa rozmowa Radka Nałęcza z Pawłem Sugalskim, zarządzającym funduszem Smart Money FIZ. To autor książki "Gaming na giełdzie", pomysłodawca pierwszego w Polsce funduszu poświęconego sektorowi gier: Rockbridge Gier i Innowacji, który osiągnął w 2020 r. stopę zwrotu na poziomie 69%, deklasując wszystkie fundusze inwestujące w Polsce. W ostatnich kwartałach autor regularnie pojawiający się w mediach związanych z tematyką giełdową. Prywatnie, aktywny komentator sytuacji w branży na portalu X. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.   Tematem rozmowy będzie inwestowanie w firmy produkujące gry wideo. Podsumujemy rok 2024 w polskiej branży gier oraz opowiemy o światowych tendencjach na rynku.    Oprócz tego tradycja porcja najświeższych doniesień ze świata gier.
Zobacz więcej na temat: 

Reanimują "niekochane" gry wideo. Maciej Gołębiewski i Bartosz Kwietniewski

Trójkowa rozmowa Radka Nałęcza z Maciejem Gołębiewskim i Bartoszem Kwietniewskim, ratowanikami "niekochanych gier". Chodzi o tytuły, które powstały kilkadziesiąt lat temu, dla wielu z nas były tymi pierwszymi produkcjami, ale wraz z postępem technologicznym zostały zapomniane. Wiele z tych starych, kultowych gier ma szansę na nowe życie za sprawą GOG Preservation Program. To inicjatywa, która pozwala grać w klasyczne gry na nowoczesnych systemach PC.
Zobacz więcej na temat: 

Z "Moskwy" do świata gier. Krzysztof Grudziński

Krzysztof Grudziński: producent, reżyser, scenarzysta, dyrektor kreatywny, VR Artist oraz narrative i quest designer z doświadczeniem w grach video filmach i reklamie. Twórca gier, m.in. Apocalipsis, This is the Zodiac Speaking i Poopin, reżyser sesji motion capture, producent kilkunastu produkcji VR. Jako dyrektor kreatywny studio loco XR  pracował nad projektami XR  dla Muzeum Polin, ASZ Dziennik czy Valorant; Twórca teledysków Baranowskiego, Agima i Dody. Jego interaktywne vr-owe doświadczenie operowe "Umarłe Miasto" prezentowano m.in. na Krakowskim Festiwalu Filmowym oraz w Wenecji. Wyprodukowany przez niego Pełnometrażowy film Magdalena zdobywał nagrody m.in. w Szwecji, Anglii i na festiwalu Off Camera. Reżyser filmu Śmierć Frajera zrealizowanego  w ramach ramach programu "30 minut" Studia Munka. Obecnie pracuje z Łukaszem Orbitowskim nad pełnometrażowym filmem "Ojciec, Syn i Duch". Head creative producer w studio Humanverse, liderze technologii AI i extended reality.
Zobacz więcej na temat:  MUZYKA