Polskie Radio
Section05

gry komputerowe

Czy warto kupić PS5 Pro? Eksperci oceniają nowość Sony

- PlayStation 5 Pro to przejściowa generacja, która, niestety, nie będzie satysfakcjonująca dla każdego - powiedział w Polskim Radiu 24 Maciej Zabłocki z "PSX Extreme".  - Zapewnia grafikę w rozdzielczości 4K w najwyższych możliwych detalach przy zachowaniu 60 klatek na sekundę, ale pojawia się pytanie, czy to warte swojej ceny - wyliczał Jakub Rajmund Gańko z "CD Action".
Zobacz więcej na temat:  Polskie Radio 24 nowe technologie

Trening relacji i umiejętności miękkich. Polacy znajdują w grach nie tylko rozrywkę

Polski gracz daleki jest od stereotypowego odludka, spędzającego przed monitorem lub przy konsoli całe dni - wynika z raportu poświęconego polskim użytkownikom gier komputerowych. - Duża grupa osób młodych, poprzez gaming nawiązuje kontakty i rozwija umiejętności miękkie - wskazywała Urszula Klimczak, współtwórczyni raportu. - Gry komputerowe to pole do zawiązywania bliskich relacji i formy spędzania czasu, również rodzinnego - dodawała Olga Zalecka.
Zobacz więcej na temat:  Polskie Radio 24 nowe technologie społeczeństwo

Silent Hill 2. Piotr Babieno z Bloober Team

Trójkowa rozmowa Radka Nałęcza na temat świeżej i gorącej premiery. 8. pazdziernika wyszła nowa wersja kultowej gry Silent Hill 2, którą opracowało na zlecenie Konami polskie studio Bloober Team. Porozmawiamy również o ambicjach filmowych studia. Piotr Babieno, prezes zarządu Bloober Team, gość Radka Nałęcza studiował na Politechnice Krakowskiej, Warszawskiej Szkole Filmowej i Polish Open University w Krakowie. Z branżą gier związany jest od kilkunastu lat. Stanowisko prezesa zarządu w Bloober Team objął w 2008 roku. Jest wykładowcą, a także współtwórcą programu i kształtu studiów podyplomowych „Europejska Akademia Gier”. W 2021 r. został nagrodzony statuetką w kategorii Outstanding Original Adventure Game w plebiscycie NAVGTR (Akademii Recenzentów Branży Gier Wideo) oraz w 2022 r. prestiżową międzynarodową nagrodą biznesową CEO Today Global Awards.
Zobacz więcej na temat:  animacja

Książka na podstawie gry. Czy to może się udać?

- Nie chcieliśmy, aby powstała zwykła książka o grze - mówi Jakub Stokalski, projektant gry Frostpunk. Nie można zaprzeczyć, że wpływ gier na współczesną kulturę jest z roku na rok coraz bardziej widoczny. Jednym z przejawów ich rosnącego potencjału jest książka "Frostpunk. Antologia", osadzona w świecie przedstawionym we wspomnianej grze wideo. O relacji gier i literatury Alicja Michalska rozmawiała ze swoimi gośćmi w audycji "Ferment kulturalny".
Zobacz więcej na temat:  Czwórka Alicja Michalska gry KSIĄŻKA książki KULTURA literatura gra Jakub Stokalski Jakub Nowak Robert M. Wegner

Jak taniec przydaje się w procesie tworzenia gier i seriali? Katarzyna Olszewska

Trójkowa rozmowa Radka Nałęcza z Katarzyną Olszewską, doświadczoną animatorką i artystką. Pracowała nad wszelaką maścią projektów 3D, w tym reklam, cinematików, seriali, gier AAA oraz filmów, udzielając się przy takich tytułach jak The Last of Us, Fundacja, Watchmen, Scrooge: Opowieść wigilijna, Miłość, śmierć i roboty, Dying Light 2 Stay Human, League of Legends (cinematiki), Magic: The Gathering (cinematiki) i wielu innych.
Zobacz więcej na temat:  animacja