Polskie Radio
Section05

gry

Premiera "Chernobylite 2: Exclusion Zone". RPG w radioaktywnej rzeczywistości

- Naszym marzeniem był stworzenie otwartego świata, w którym możemy np. przejść z elektrowni w Czarnobylu do Prypeci (…), jednocześnie dalej jesteśmy stalkerem, osobą, która próbuje przetrwać, szuka schronienia i zasobów, nawiązuje sojusze czy wdaje się w potyczki, by zdobyć to, co jest jej potrzebne - mówił w Polskim Radiu 24 dyrektor kreatywny gry Wojtek Pazdur (Studio The Farm 51).
Zobacz więcej na temat:  Polskie Radio 24 internet komputery gaming

"Wilczym Śladem. Historia powstawania gry wiedźmin 3 dziki gon". Kulisy powstania kultowej gry

"Wilczym Śladem. Historia powstawania gry wiedźmin 3 dziki gon" to nowa książka z wydawnictwa Gamebook, poświęcona polskiej superprodukcji sprzed 10 lat. Gościem audycji "24. poziom" był Zbigniew Jankowski, autor książki, założyciel wydawnictwa Gamebook, a także redaktor naczelny polskiej edycji Eurogamera.
Zobacz więcej na temat:  Polskie Radio 24 internet komputery gaming Wiedźmin

Ksawery Tartakower. "W szachach moralne zwycięstwa się nie liczą"

Talent do gry w szachy łączył z zamiłowaniem do aforyzmów. Mawiał: "wygrać jest łatwo, trudno jest przegrać" i dodawał, że "zdarzają się nieudane zwycięstwa i wielkie przegrane". Jako jeden z największych szachowych mistrzów w przedwojennej Polsce na pewno wiedział, co mówi.
Zobacz więcej na temat:  szachy Żydzi Francja olimpiada rozrywka gry planszowe gra Rosja Austria I wojna światowa II wojna światowa historia Polski HISTORIA Dwudziestolecie międzywojenne Wiedeń Paryż Warszawa

Nowe wyzwania w "Frostpunk 2". Z czym tym razem muszą zmierzyć się gracze?

"Frostpunk 2" to ostatnia premiera polskiego 11 bit studios. Jej akcja rozgrywa się 30 lat po swojej poprzedniczce, w której rolą gracza było zarządzanie społecznością w realiach apokaliptycznego zlodowacenia. Wyzwaniem było nie tylko zarządzanie energią, surowcami czy rozbudową osady, ale także szukanie odpowiedzi na pytania natury etycznej.
Zobacz więcej na temat:  Polskie Radio 24 internet komputery gaming

Cztery dekady Warhammera 40000. W świecie orków, elfów i kosmicznych marines

- To niesamowicie mroczna, ponura wizja przyszłości, a jednocześnie świat bogaty, komiksowo przerysowany i inteligentnie śmieszny. Mamy tam czołg z zamontowanymi organami, które strzelają rakietami (...). Warstwa wizualna w "Space Marine II" jest ważna, to tu widzi się latająca w kosmosie gotycką katedrę, która strzela salwami burtowymi - mówił w Polskim Radiu 24 Tadeusz Zieliński, który wraz z Łukaszem Wiśniewskim i Kubą Lechem był gościem audycji "24. poziom".
Zobacz więcej na temat:  gry planszowe fantasy fantastyka

Pół wieku gier RPG. "Interaktywna opowieść jest kluczowa"

- Od tych 50 lat pewne fundamenty pozostały do dziś, interaktywna opowieść jest kluczowa, choć zmieniały się mechaniki gry, podejście do kostek, czy pojawiały się nowe rozwiązania jak karty, różne nawiązania do figurek czy eksperymentalne rozrywki - mówił w Polskim Radiu 24 Tomek Kreczmar, autor książki "Kostki zostały rzucone. Historia gier fabularnych na świecie i w Polsce". Gościem audycji był również Piotr Gnyp, członek polskiego fandomu RPG.
Zobacz więcej na temat:  gry planszowe fantasy fantastyka

Książka na podstawie gry. Czy to może się udać?

- Nie chcieliśmy, aby powstała zwykła książka o grze - mówi Jakub Stokalski, projektant gry Frostpunk. Nie można zaprzeczyć, że wpływ gier na współczesną kulturę jest z roku na rok coraz bardziej widoczny. Jednym z przejawów ich rosnącego potencjału jest książka "Frostpunk. Antologia", osadzona w świecie przedstawionym we wspomnianej grze wideo. O relacji gier i literatury Alicja Michalska rozmawiała ze swoimi gośćmi w audycji "Ferment kulturalny".
Zobacz więcej na temat:  Czwórka Alicja Michalska gry komputerowe KSIĄŻKA książki KULTURA literatura gra Jakub Stokalski Jakub Nowak Robert M. Wegner