Maffashion, Kruszwil i Dubiel. Influencerzy pod lupą UOKiK. Wielotysięczne kary Sześciu influencerów zostało ukaranych za brak współpracy z UOKiK. Kary wyniosły łącznie 139 tys. zł, a otrzymali je m.in. Maffashion, Kruszwil i Dubiel - poinformował Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Decyzje nie są prawomocne; influencerom przysługuje odwołanie do sądu. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA UOKiK marketing w internecie
Podcastowo-reklamowo. Czy Hintech zrewolucjonizuje rynek podcastów? Hintech to start-up, który stworzył narzędzie do kompleksowej analizy podcastów w sieci. Będą mogli z niego skorzystać nie tylko użytkownicy, reklamodawcy, ale i sami zainteresowani, czyli podcasterzy. Zobacz więcej na temat: Czwórka Kamil Jasieński nowe technologie internet
Opinie w sieci - czy warto się dzielić nie tylko pozytywnymi? Przed pójściem do lekarza warto sprawdzić, jakie opinie wystawili medykowi inni jego pacjenci. To samo dotyczy np. wyjazdów na wczasy czy wizyt w restauracji. Na ile jednak możemy wierzyć internetowym opiniom? W sieci rozwija się handel fałszywymi rekomendacjami. Przygląda się temu procederowi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Oszustom grożą kary. Zobacz więcej na temat: konsument prawo UOKiK zakupy w internecie zakupy zakupy online zakupy w sieci sklep internetowy sklep w internecie przedsiębiorca przedsiębiorstwo reklama w internecie internet sieć
Teresa Barucka: reklama Radiowa sięga 1926 roku - Anonse, opowiadające o towarze czy usługach, ukazywały się w radiu pod koniec 1926 roku i to była "Chwilka reklamowa", a potem "Rozmaitości" - nazwa obowiązywała we wszystkich rozgłośniach. Początkowo były to krótkie czytane teksty lub słowa o danym produkcie. Później rozwinęło się w scenki rodzajowe - mówiła w Dwójce Teresa Barucka z Archiwum Polskiego Radia. Zobacz więcej na temat: Dwójka Jakub Kukla Andrzej Zieliński KULTURA
Ustawa o wyrobach medycznych z podpisem prezydenta. Będą m.in. ograniczenia w reklamach Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę z 7 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych - poinformowało Biuro Prasowe KPRP. Regulacja dostosowuje polskie prawo do rozwiązań unijnych. Zobacz więcej na temat: POLSKA społeczeństwo zdrowie Andrzej Duda ustawa leki służba zdrowia medycyna
ASMR. Jak dźwięk chrupania pobudza nasz apetyt? Chrupanie, mlaskanie, szum morza, padający deszcz – w jaki sposób działają na nas te dźwięki, jakie skojarzenia i reakcje wywołują? Czym są dźwięki ASMR? Zobacz więcej na temat: Trójka Piotr Firan dźwięki jedzenie natura marketing
Igrzyska olimpijskie Pekin 2022. "Wielki ból głowy dla sponsorów" Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pekin 2022 powodują ogromny ból głowy dla 13 oficjalnych partnerów korporacyjnych igrzysk - wynika z opracowania BBC. Jak pisze agencja, utknęli oni w środku sporu dyplomatycznego między USA a Chinami, i wielu decyduje się na milczenie w sprawie praw człowieka. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA marketing Pekin 2022 finanse
Reklama w sieci. Jak chronić przed nią użytkowników? Parlament Europejski przegłosował niedawno akt o usługach cyfrowych, wymierzony m.in. w reklamy śledzące. Wszystko po to, by chronić naszą prywatność. Zobacz więcej na temat: Czwórka Kamil Jasieński Martyna Ogonek reklama w internecie
Influencer marketing. Nowy rodzaj reklamy podbija rynek Każdy, komu zdarza się oglądać twórczość youtubowych influencerów, zauważył, że po kilku minutach autor kanału z właściwego tematu filmu przechodzi, mniej lub bardziej płynnie, do reklamowania produktu czy usługi. To tylko fragment filmu, ale dzięki tym paru minutom influencer zarabia, a reklamowana firma zdobywa kolejnych konsumentów. Influencer marketing, bo tak nazywa się ten rodzaj działalności, to obecnie najprężniej rozwijający się obszar marketingu. Zobacz więcej na temat: Trójka Piotr Firan influencerzy STYL ŻYCIA reklama w internecie social media media społecznościowe
Targeting treści. UE walczy ze spersonalizowanymi reklamami Koniec ze spersonalizowaną reklamą w internecie. Unia Europejska wypowiada wojnę koncernom i chce chronić nieletnich przed reklamami. Jak wyglądają kulisy tworzenia reklam "pod odbiorcę" i jakie techniki sprzedaży opanowały algorytmy? Zobacz więcej na temat: Trójka Mateusz Drozda Józef Niewiarowski internet reklama w internecie media społecznościowe
UOKiK zweryfikuje nową politykę prywatności firmy Apple. "Sprawdzamy, czy mogło dojść do ograniczenia konkurencji" Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wyjaśniające wobec firmy Apple. Sprawa dotyczy nowych zasad polityki prywatności i przetwarzania danych osobowych wprowadzonych na urządzeniach z systemem iOS. Jak poinformował Urząd dotyczy to wszystkich produktów z systemami operacyjnymi: iOS 14.5, iPadOS 14.5, tvOS 14.5 oraz ich późniejszych wersji. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA UOKiK Apple kontrola ochrona danych osobowych konkurencja
Reklamy mięsa jak reklamy tytoniu. Chwyty promocji szkodzą Nauka jasno wskazuje, że przemysł mięsny ma destrukcyjny wpływ na środowisko i nasze zdrowie. Tymczasem reklamy mięsa pokazują nam zupełnie inne obrazki. Analitycy Greenpeace Polska wskazują, że reklamy mięsa są jak reklamy tytoniu. Zobacz więcej na temat: Czwórka Kamil Jasieński Martyna Ogonek żywność jedzenie
"Jest możliwa alternatywa dla reklam". Dyrektor NID o chaosie w przestrzeni - "Reklamoza" to duży problem, na który na szczęście coraz więcej osób zwraca uwagę. (...) Jest możliwa alternatywa i inny sposób podejścia do reklam. Nie chodzi też o to, żeby zupełnie wykluczyć i uniemożliwić działania przedsiębiorców - mówił na antenie Programu 1 Polskiego Radia ambasador kampanii "Krajobraz mojego miasta" Bartosz Skaldawski. Zobacz więcej na temat: POLSKA Grzegorz Jankowski przestrzeń publiczna krajobraz
Barbara Kurdej-Szatan straci kolejną posadę? Konsekwencje ataku na polskie służby Operator telefonii komórkowej Play rezygnuje z dalszej współpracy z Barbarą Kurdej-Szatan - informuje tvp.info. Firma ma mieć dość "zamieszania i awantur", które generuje celebrytka. Kurdej-Szatan w mediach społecznościowych przypuściła atak na polskie służby broniące granicy przed naporem migrantów z Białorusi, a strażników granicznych nazwała mordercami. Zobacz więcej na temat: POLSKA społeczeństwo play telefonia komórkowa Barbara Kurdej-Szatan
Ład i estetyka polskich miejscowości. Kampania "Krajobraz mojego miasta" Agresywne i kolorowe. Reklamy, szyldy i banery to duży problem przestrzeni miejskich. Czy można to zmienić? Jak taka organizacja wpływa na mieszkańców? Dlaczego warto zwracać uwagę na miejską architekturę i na kim można się wzorować? Zobacz więcej na temat: Trójka STYL ŻYCIA miasto Witold Lazar
Nietypowa akcja Skody - lądowanie helikoptera na dachu SUV-a Mając nowy produkt, warto zachęcić potencjalnych kupców do przyjrzenia się ofercie. Jak to zrobić? Stworzyć niecodzienną i wpadającą w pamięć kampanię reklamową - np. taką, w której na dachu auta ląduje helikopter. Zobacz więcej na temat: kierowca kierowcy motoryzacja samochody Radio kierowców Polskie Radio Kierowców skoda Czechy samolot promocja samochód Polskie Radio samoloty reklama w internecie kampania reklamowa społeczeństwo
Jak uregulować rynek reklamy w sieci? Niektórym wydaje się, że w internecie wszystko wolno. Influencerzy traktują go jak pole do swobodnego, nieograniczonego działania. Reklamują firmy i produkty, ale nie zawsze rzetelnie je sprawdzają. Czy da się z tym walczyć? Zobacz więcej na temat: Czwórka reklama w internecie
Wojna w Agorze. Redakcja "Gazety Wyborczej" nie zgadza się na połączenie z portalem gazeta.pl Zaognia się konflikt między "Gazetą Wyborczą" a zarządem Agory. Treści publikowane na portalu wyborcza.pl nie pojawiają się już na stronie gazeta.pl - podają wirtualnemedia.pl. Na znak protestu "Wyborcza" rozpoczęła kampanię, odcinającą się od drugiego portalu, podkreślając, że "Prawdziwa »Wyborcza« w internecie to wyborcza.pl". Zobacz więcej na temat: POLSKA media Gazeta Wyborcza Adam Michnik dziennikarstwo dziennikarze