Logo Polskiego Radia
Jedynka
Marlena Borawska 28.07.2010

Historia w 3D - jak uczyć, żeby nauczyć

Multimedialne podejście do historii sposobem na zainteresowanie młodzieży.
Grunwald, spot przygotowany na obchody 600. rocznicy bitwy pod Grunwaldem. Wykonany przez Platige Image pod kierunkiem Tomasza Bagińskiego.Grunwald, spot przygotowany na obchody 600. rocznicy bitwy pod Grunwaldem. Wykonany przez Platige Image pod kierunkiem Tomasza Bagińskiego.www.nck.p

Jak sprawić, by młodzież interesowała się historią? Każdy sposób jeśli skuteczny jest dobry.
Sześciometrowa makieta zbudowana z najpopularniejszych klocków świata, telewizyjne spoty reklamowe, piosenka rockowa i komiks. Takie niekonwencjonalne próby nauczania historii proponują Muzeum Narodowe w Warszawie oraz Narodowe Centrum Kultury. Organizatorzy akcji edukacyjnych uważają, że właśnie w ten sposób historia ma nadążać za współczesnością i zainteresować najmłodszych.

Muzeum Narodowe w Warszawie postawiło na interaktywność i wizualizację. W muzeum do końca sierpnia zamiast konserwowanego obrazu Jana Matejki można obejrzeć jego rekonstrukcję w technice 3D.


Jak zaznacza rzecznik muzeum Katarzyna Wakuła, to nie jest film, ale projekt rekonstrukcji obrazu Jana Matejki. Zdaniem rzecznik wizualizacja, animacja, trójwymiarowy obraz są przyszłością.

Podobnie myśli wicedyrektor Edward Chudzik z Narodowego Centrum Kultury. Jego zdaniem, język multimedialny jest sposobem na porozumienie się z młodym pokoleniem.

Narodowe Centrum Kultury w związku z obchodami 600. rocznicy Bitwy od Grunwaldem przygotowało między innymi spoty przypominające bitwę, których autorem jest Tomasz Bagiński.

(mb)