Logo Polskiego Radia
Jedynka
Piotr Grabka 27.02.2013

Jest ich 2,5 miliona. Łączą ich "Sygnały dnia"

W poniedziałek w kraju, wczoraj za granicą, dziś ... u słuchaczy. My jesteśmy przed mikrofonem, a kto jest przy głośniku?
RadioodbiornikRadioodbiornikGlow Images/East News

"Sygnały dnia" obchodzić będą 1 marca jubileusz 40-lecia. Audycja cieszy się nieprzerwanie powodzeniem wśród słuchaczy. Obecnie w tygodniu w godzinach od 6.00 do 9.00 Jedynki słucha ponad 2,5 mln osób!

- Połowa z tych 40 lat, od kiedy istnieją "Sygnały” przypada na bardzo burzliwy okres rozwoju mediów komercyjnych. Oczywiste jest, że wszystkie stacje muszą coś oddać na korzyść tych nowych, które się pojawiają. Natomiast, biorąc pod uwagę porównanie ze stacjami komercyjnymi, należy podkreślić, że Jedynka ma bardzo silną pozycję na rynku radiowym - mówi Kuba Antoszewski z firmy Millward Brown, która bada rynek.

Wśród naszych słuchaczy są właściwie przedstawiciele każdej grupy zawodowej: pracownicy umysłowi, dyrektorzy, wolni strzelcy, rolnicy, emeryci. Mieszkają oni zarówno w dużych miastach, miasteczkach, jak i wsiach. - Największy udział wiekowy wśród słuchaczy "Sygnałów" mają ludzie powyżej 40. roku życia. Mniej więcej drugie tyle to ludzie w wieku 60 lat i więcej - tłumaczy Kuba Antoszewski.

Więcej w materiale reporterskim Krzysztofa Horwata.

pg