Nauczanie zdalne przedłużone. Uczniowie nie wrócą do szkół przez co najmniej dwa tygodnie
- To przede wszystkim kwestia dokładnego zdiagnozowania sytuacji. Jesteśmy w kontakcie z naukowcami z polskich uczelni, którzy opracowują dla nas program (sfinansowany przez Ministerstwo Edukacji i Nauki) badania uczniów i ich zachowań zaraz po pandemii koronawirusa, po powrocie do szkół. Po to, żeby ta diagnoza kierowała uczniów do odpowiednich specjalistów. To współpraca pomiędzy uczelniami wyższymi a szkołami podstawowymi - mówił szef resortu na antenie radiowej Jedynki.
Czytaj także:
- Drugim sektorem jest ten dotyczący zdrowia i kondycji fizycznej uczniów. Jestem po spotkaniach z rektorem i specjalistami Akademii Wychowania Fizycznego, którzy mają swoją diagnozę - otóż ta krzywa otyłości wśród polskich dzieci i młodzieży dramatycznie rośnie - przyczyniła się do tego m.in. pandemia, a co za tym idzie brak ruchu. Za chwilę zaproponujemy dodatkowe zajęcia sportowe dla dzieci i młodzieży we wszystkich gminach - po to, by wyciągnąć najmłodszych sprzed komputerów - tłumaczył Przemysław Czarnek. - Będą to zajęcia na tyle atrakcyjne, żeby zachęcić młodzież - dodał.
Czarnek: przygotowujemy się na pięć wariantów nauki w szkołach
35:23 [PR1] PR1 (mp3) 31 styczeń_2021_01_31-15-08-09_for_media.mp3 Przemysław Czarnek o czterech filarach powrotu uczniów do szkół (W otwarte karty/Jedynka)
Program badania wzroku dzieci
Minister edukacji i nauki podkreślił, że "trzecim filarem jest sektor okulistyczny". - Z panem prof. Robertem Rejdakiem, szefem Kliniki Okulistycznej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie opracowujemy program pilotażowego badania wzroku dzieci. Zdaniem specjalistów z zakresu okulistyki mamy obecnie epidemię krótkowzroczności. Trzeba wyedukować inne sposoby zachowania, aby pozbyć się tego problemu - tłumaczył.
Jak zaznaczył szef resortu, zdaniem specjalistów problem krótkowzroczności pogłębia nie tylko zbyt częste i niewłaściwe korzystanie z urządzeń elektronicznych, ale i przebywanie w pomieszczeniach zamkniętych.
- Czwarty sektor to dodanie nowych zajęć z poszczególnych przedmiotów - już po powrocie do szkół. Nieobowiązkowych, ale dobrze rozpropagowanych i przygotowanych. Dzięki temu uczniowie będą mogli nadrabiać te ewidentne straty i zaległości, które w wyniku nauki zdalnej wystąpiły - powiedział.
***
Tytuł audycji: "W otwarte karty"
Prowadziła: Małgorzata Raczyńska-Weinsberg
Gość: Przemysław Czarnek (minister edukacji i nauki)
Data emisji: 31.01.2021
Godzina emisji: 15.08
pb