Na to pytanie odpowiedzi szukają uczestnicy międzynarodowej konferencji, która rozpoczęła się w Warszawie.
- Barack Obama pokazał całemu politycznemu światu, jak wykorzystywać portale społecznościowe do celów politycznych - mówi prof. Bogusława Dobek-Ostrowska, medioznawca.
Bogusława Dobek-Ostrowska, prezes Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej, profesor na Uniwersytecie Wrocławskim, tłumaczyła, że media ulegają coraz mocniejszym zmianom.
– Podobno niedługo klasyczne radio i telewizja odejdą w przeszłość; nie wiemy, kiedy dojdzie do takiej zmiany, może za pokolenia moich dzieci i wnuków. Wtedy zapewne będziemy korzystać ze specyficznych laptopów, będziemy się mogli komunikować bezpośrednio z prezesem, z prezydentem i politykami – tłumaczyła w "Popołudniu z Jedynką".
Jej zdaniem przykładem nowego podejścia do komunikowania społecznego w trakcie kampanii wyborczej są Stany Zjednoczone.
– Barack Obama jako jeden z pierwszych polityków zrozumiał, jak wielką rolę odgrywa Facebook, portale społecznościowej i strony internetowe. On pierwszy pokazał, jak głęboko można te media włączyć w kampanię – zauważyła Bogusława Dobek-Ostrowska.
(pp)