Logo Polskiego Radia
Jedynka
migrator migrator 23.02.2010

Pomyliłeś się w przelewie? Zwrot może trwać kilka tygodni.

Jeżeli zapomnimy zapłacić rachunek np. za telefon, to operator szybko o zaległościach nam przypomni. A co w przypadku, gdy wpłacimy za dużo?

Właśnie w takiej sytuacji znalazł się słuchacz Jedynki, Pan Adam.


Małgorzata Rothert, Miejski Rzecznik Konsumentów w Warszawie tłumaczy, że w takiej sytuacji firma, która na swoje konto otrzymała nienależną kwotę powinna ją zwrócić niezwłocznie. Nawet bez interwencji klienta.

Jednak w przypadku, gdy to my zwracamy się z prośbą o zwrot nadpłaconej kwoty, bo firma tego nie zauważyła, niewykluczone, że będziemy musieli przedstawić np. potwierdzenie dokonania przelewu wyjaśnia Małgorzata Rothert.

Firma ma jednak obowiązek zwrócić pieniądze jak najszybciej i nie może nam tego odmówić, chociażby tłumaczeniem, że środki zostaną przeznaczone na pokrycie kolejnych rachunków.

Jeżeli Państwo również mają problem np. w kontaktach z bankiem, czy inną instytucją i chcieliby Państwo podzielić się swoją historią, prosimy o kontakt - biznes@polskieradio.pl.