Logo Polskiego Radia
Jedynka
migrator migrator 14.05.2010

Firma na portalu społecznościowym

Coraz więcej firm wykorzystuje serwisy społecznościowe, aby dotrzeć do klientów. Jednak przy okazji wystawiają się na ataki niezadowolonych konsumentów dysponujących potężną bronią.

Banki, firmy odzieżowe, spożywcze, motoryzacyjne oraz telekomunikacyjne – trudno znaleźć branżę, która nie byłaby obecna na Facebooku. Ten globalny portal społecznościowy – z liczbą użytkowników sięgającą 450 mln – jest coraz chętniej wykorzystywany do promocji także przez firmy w naszym kraju. Obecnie liczba polskich stron poświęconych produktom i markom przekracza 5,5 tys.

Na koniec kwietnia 2010 r. konta na Facebooku miało prawie 2,5 mln Polaków. Dawało to nam 30 miejsce wśród krajów, gdzie jest najwięcej użytkowników portalu. Na czele są USA z ponad 116 mln kont. Firma eMarketer szacuje, że w 2010 r. łączne przychody z reklamy na Facebooku wyniosą 605 mln dol.