Internetem nie jest zainteresowany jednak prawie co trzeci rodak.
Nie zmiania to faktu, że rola sieci w naszym życiu gospodarczym i społecznym jest coraz większa.
– Szczególną popularnością cieszą się portale społecznościowe, które są szybką metodą komunikacji. Jest to rozwiązanie darmowe, łatwe i wygodne – tłumaczył Maciej Gajewski z magazynu komputerowego "Chip".
W internecie dynamicznie rozwija się też sprzedaż detaliczna – liczba takich sklepów wynosi już dziś w naszym kraju 10 tys.
Andrzej Różycki z Nokaut.pl informował, że w sieci najczęściej kupujemy kosmetyki i sprzęt RTV i AGD.
– Coraz więcej w ten sposób sprzedaje się też produktów spożywczych. Praktycznie każda grupa produktowa i wiekowa jest reprezentowana po stronie sprzedających jak i kupujących – dodał w "Sygnałach Dnia".
Z internetu coraz częściej korzystają także przedsiębiorcy, a nieraz wymusza on na nich zmianę sposobu współpracy ze swoimi klientami i partnerami.
Sieć ułatwia też kontakty z urzędami. Dzięki nim można złożyć wniosek o becikowe, dokonać wpisu do ewidencji działalności gospodarczej i wnieść pozew do sądu.
Rośnie też liczba klientów korzystających z usług bankowości internetowej – obecnie z tej formy korzysta już 10 mln Polaków.
(pp)