Logo Polskiego Radia
Jedynka
Andrzej Gralewski 27.10.2020

Akcja "Pracodawca z sercem". Niepełnosprawny może być dobrym pracownikiem

Czy osoba niepełnosprawna może być pełnowartościowym pracownikiem? Czy jej szanse na uzyskanie zatrudnienia są takie same, jak osoby zdrowej? Czy przeciwnie, wciąż mamy do czynienia z dyskryminacją osób niepełnosprawnych i podziałami społecznymi? Takie pytania zadała sobie Joanna Olszewska, a potem wymyśliła kampanię społeczną "Pracodawca z sercem".

Gość Programu 1 Polskiego Radia zwraca uwagę, że niepełnosprawność w obecnych czasach to również możliwości, bo w dobie internetu osoba taka może pracować. Internet stwarza również możliwość kształcenia się i pogłębiania umiejętności. Nie ma także ograniczeń terytorialnych, niepełnosprawny może pracować z dowolnego miejsca w Polsce, nie opuszczając bezpiecznego dla niego środowiska.


Posłuchaj
08:04 4PR pracodawca 27-10-2020.mp3 Kampania 'Pracodawca z sercem" (Cztery pory roku/Jedynka)

 

- Staramy się uświadomić pracodawcom, że osoba niepełnosprawna może być pełnowartościowym pracownikiem - mówi Joanna Olszewska. Wskazuje, że przekonują również niepełnosprawnych, że mogą być pełnowartościowymi pracownikami mimo ułomności.
Przypomina, że pracodawca zatrudniający 25 osób ma obowiązek zatrudnić niepełnosprawnego lub płaci dodatkowy podatek na rzecz PFRON-u. Przyznaje, że pracodawcy mają opory przy zatrudnianiu osoby niepełnosprawnej, bo boją się ewentualnej papierologii i tego, że będą musieli robić coś więcej, niż po zatrudnieniu osoby sprawnej.

📢📣 Ruszyła kampania społeczna -Pracodawca z sercem ✅ Cel 1❓ zwiększanie szans osób niepełnosprawnych na rynku pracy. ✅...

Opublikowany przez Pracodawca z sercem Poniedziałek, 12 października 2020

Akcja "Pracodawca z sercem" to swoiste wyróżnienie. Pracodawcy zatrudniający osoby niepełnosprawne dostają e-medal. - Być może zatrudnią więcej takich osób, znajdą dla nich miejsce - mówi. Jednocześnie kampania ma przekonać nieprzekonanych, że osoba niepełnosprawna to lojalny, wykształcony pracownik, który może wykonywać wiele prac w dziedzinie IT, grafiki komputerowej, telemarketingu, czy wspierać dział sprzedaży. Jednocześnie organizatorzy akcji zdejmują z pracodawcy obowiązek, związany z formalnościami i wypełnianiem niezbędnych przy zatrudnieniu dokumentów

***

Celem ogólnopolskiej kampanii "Pracodawca z sercem" jest zwiększenie szans osób niepełnosprawnych na rynku pracy, a także burzenie stereotypów i barier społecznych związanych z dyskryminacją i sztucznymi podziałami w społeczeństwie.
Kampania zakłada zrzeszanie wszystkich pracodawców, którzy zatrudniają osoby z niepełnosprawnością i wyróżnianie ich e-medalem oraz statuetką za wkład na rzecz odpowiedzialności społecznej i zaangażowania społecznego biznesu. Akcja ma też na celu aktywizację zawodową osób niepełnosprawnych oraz informowanie o korzyściach dla pracodawców, którzy zdecydują się na ich zatrudnienie.

***

Tytuł audycji: Cztery pory roku 

Prowadziła: Agnieszka Kunikowska

Gość: Joanna Olszewska (Agencja Pośrednictwa Pracy BPO Network, pomysłodawczyni kampanii, która od 9 lat pracuje zdalnie, otaczając się wyłącznie pracownikami niepełnosprawnymi)

Data emisji: 27.10.2020 

Godzina emisji: 11.19

ag









.