Logo Polskiego Radia
Jedynka
Jarosław Krawędkowski 04.02.2016

Jak pomóc polskim eksporterom

Coraz więcej polskich firm wysyła swoje towary za granicę, ale by eksport rósł potrzebne jest jednak instytucjonalne wsparcie.
Posłuchaj
  • Jakie wsparcie potrzebne jest polskim eksporterom, mówią w radiowej Jedynce Arkadiusz Zabłoński z BGK. oraz Kompa z think tanku Go Global./Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
Czytaj także

O jakie rynki chodzi - wyjaśnia Arkadiusz Zabłoński z BGK.

̶ Dotyczy to szczególnie rynków azjatyckich, Ameryki Południowej oraz Afryki – mówi specjalista.

Problemy z jakimi najczęściej borykają się nasi eksporterzy, wymienia Jakub Kompa z think tanku Go Global.

Jakie problemy mają polscy eksporterzy

̶ To brak weryfikacji partnera zagranicznego, opóźnienia w płatnościach oraz częsty brak znajomości lokalnych uwarunkowań, chociażby przy tworzeniu strategii marketingowej – wymienia Jakub Kompa.

Eksporterom pomogłaby jedna wspierająca instytucja
 
Wymienia jednocześnie instytucje na które mogą liczyć nasi eksporterzy i jak powinna taka pomoc być zorganizowania w przyszłości.  

̶ Podkreśla, że najlepiej byłoby, aby skonsolidować działania działających instytucji w jedną organizację, która skupiałby ich działania w jednym miejscu.
 
Wartość eksportu stanowi  ponad 40 proc. naszego PKB i bez żadnej przesady można powiedzieć, że właśnie eksport to najważniejsze koło zamachowe polskiej gospodarki.

Elżbieta Mamos, jk