Logo Polskiego Radia
PAP
Anna Borys 06.02.2012

Belgowie naważą, a Polacy wypiją

Sieć belgijskich piwiarni startuje w momencie, gdy browary przed EURO 2012 zaostrzają walkę o klienta.
Belgowie naważą, a Polacy wypijąWikipedia/Len Rizzi, National Cancer Institute

"Puls Biznesu" pisze, że duże piwo wchodzi do Polski. Największy browar na świecie, Anheuser-Busch InBev - właściciel takich marek, jak Budweiser, Stella Artois i Beck's - nie chce zalewać kraju hektolitrami złocistego trunku. Zamiast tego otworzy franczyzowe placówki Belgian Beer Cafe.
"Pierwszy lokal chcemy otworzyć jeszcze w tym roku w jednym z największych polskich miast. Stworzymy w Polsce niedużą sieć 6-10 lokali, aby chronić wyjątkowość naszego konceptu" - mówi Magda Gabryelska, odpowiedzialna za budowę sieci.
Wyjątkowość lokali ma polegać na ich skrajnej belgijskości. W Belgian Beer Cafe serwowane będą dania kuchni belgijskiej i słynna czekolada. Największą atrakcją będzie oczywiście piwo. "Ceny dostosujemy do polskich realiów" - zapewnia Magda Gabryelska.