Logo Polskiego Radia
Trójka
Anna Borys 06.04.2012

W Hiszpanii sprzedają się polskie meble i jachty

Teraz każdy polski przedsiębiorca, który chce zdobyć rynki zagraniczne, może liczyć na pomoc. Sprawdź jak i gdzie są uzyskać.
JachtyJachtyfot. Andrew (Tawker)/Wikimedia Commons/CC

Ministerstwo Gospodarki pomaga naszym firmom w ekspansji zagranicznej. Dostęp do światowych rynków mają ułatwić centra obsługi inwestorów i eksporterów.

O programie w "Bardzo Ważnym Problemie Europejskim" z Mirosławem Węglarczykiem, I Radcą Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Madrycie rozmawia Wiktor Legowicz.

- Jest to kampanii skierowana głównie do małych i średnich firm. Jeśli przedsiębiorca chce wejść na nowy rynek może liczyć na naszą pomoc w poszukiwaniu partnerów lub nisz rynkowych – mówi ekspert.

W przypadku rynku hiszpańskiego warto zainteresować się branżą meblarską. Sektor ten zdominowany jest głównie przez małe i średnie rodzinne spółki, które w większości są w stanie upadku, lub też już nie istnieją. W cenie są dobrej jakości produkty o przystępnych cenach.

- Interesująca jest także branża rolno-spożywcza. W Hiszpanii cenią nasze wyroby mleczarskie, soki, przetwory owocowe i owoce – dodaje Węglarczyk.

Dużym zainteresowaniem cieszą się także polskie jachty oraz usługi budowlane.

W "Bardzo Ważnym Problemie Europejskim" również:

- przegląd europejskiej prasy w wykonaniu Pawła Sołtysa, a w nim m.in. o przyjemności jedzenia w kryzysie np. zupy pomidorowo-truskawkowej;

- korespondencja Beaty Płomeckiej z Brukseli m.in. o rekordowym bezrobocie w Unii Europejskiej;

- oraz o Europejskiej Inicjatywie Obywatelskiej.